Contact! Quest
Obtížnější úkol pro platící hráče
Požadavky:
dokončený Itchlarin Little Helper quest
dokončený Prince Ali Rescue quest
Odměna:
1 questpoint
7000 xp do dovednosti Thieving
Lampa 2x 7000 xp výběr mezi Attack, Strenght, Defence, Hitpoints, Magic a Range
Dýka Keris (dobrá na brouky)
Banka a rozšířené obchody v Sophanemu
druhá verze, stále bez mapiček, opravena a doplněna část týkající se souboje s bossem, čtěte!
Návod
Vybavení: lampa, tinderbox, jídlo, antipoison, peníze na koberec, waterskin, desert suit (nemusí být, pokud se pohybujete rychle)
doporučen charged glory nebo mounted glory v domě a runy na 4x teleport to house (+house v Polnivneach), alternativně možno použít sceptre z Pyramid pluder. Oneclick teleport a prayer restore.
Vezměte si nabitý glory amulet (nebo cokoliv, co vas dokáže rychle přepravit do al kharidu), lampu, zápalky a jídlo a vypravte se do chrámu na jihozápadě Sophanemu. Pokecejte s veleknězem (high priest) a nabídněte mu pomoc s jeho problémkem při kontaktování sophanenských občanů, dlících momentálně v izolaci v sousedním Menaphosu ("Sounds like a quest for me; I can't turn that down!"). Prokecejte s nim možnosti řešení, můžete pěkně odshora dolů, ale nejdůležitější je ta s těmi tajnými chodbami ("Is there any way into Menaphos from Bellow?"). Dozvíte se o kultu "menšího" boha Scarabase, jehož věřící měli tendenci budovat tunely a podzemní chrámy. Jen je třeba dát pozor na pasti, tato sekta nemá ráda nevítané návštěvníky. Pokud o ní chcete vědět víc (a to chcete), navštivte chrám malých bohů v severovýchodním rohu Sophanemu a poptejte se místního kněze Jexe, ktereho většinou najdete stát před vchodem. V jihovýchodním rohu chrámu jsou padací dvířka, vedoucí do Sophanenské banky. V tomto okamžiku je banka mimo provoz, protže není personál a taky tu byly jisté potíže s tunely pod chrámem. Tedy respektive s obyvateli těchto tunelu. Jex vám poví, jak otevřít zamčená padací dvířka z vedoucí z banky do tunelů pod nimi a popřeje vám mnoho štěstí. Však ho budete potřebovat. Slezte dolů a zapalte si lampu (poznamka, strážní zde dole v bance vám prodají tinderbox za luxusní cenu 50gp). Rozhodně si berte i tindebox, některe potvory, na které můžete narazit, jsou schopné lampu magicky zhasnout. Klikněte na dvířka a odklikejte dlouhý rozhovor se strážným.
Nakonec slezete dolů a ocitnete se v prvním patře dungeonu s kamennými zděnými stěnami, kde najdete několik hnusných pastí a agresivních NPC, mágů lvl 93 a rangerů lvl 98. Vypněte si Autoretaliate, všechna NPC útočí na dálku a pokus o odvetný úder vás často zavede přímo do pasti. pasti testují vaší agilitu a thieving a pokud neprojdete, zraní vás o 14-18hp. Protože ale bývá víc pastí v řadě, není problém zratit přes 50hp najednou, takže pozor hlavně na překliknutí na opačnou stranu pasti, než zrovna stojíte - vaše postava tam dojde (přes past) a zůstane tam stát (stále ještě uvnitř pasti!). Kromě běžných čepelí v podlaze a šipek ve stěnách (které se dají překonat pomocí volby search), se v bludišti ještě nachazejí posuvné stěny (stačí prokličkovat), kruhové pasti na podlaze (to nevím co dělá, radši sem na žádnou nestoupal) a neviditelná propadla, která jsou ale označena zlatým symbolem scarabea na přilehlé stěně (to se dozvíte od strážného nahoře). Pokud spadnete dolů (nebo slezete po některém žebříku), ocitnete se v dalším patře dungeonu, tentokrát už jeskynního typu a mužete se vsadit, že tam nebudete sami. Vaším úkolem je projít dungeonem na druhou stranu (teměř do protilehlého rohu) a najít žebřík, vedoucí chodby mířící pod řekou do Menaphosu (tedy kdyby tam nebyla ta propast). Pokusím se někdy udělat mapičku. Zatím vám musí stačit, že ten správný žebřík je druhý severně v jihozápadním rohu bludiště.
mapa bludiště, první náčrtek, ty větší červené skvrny jsou pasti...
Při první návštěvě v tomto podzemí vás nic nebude ohrožovat, takže klidně projděte klikatou chodbou až do vleké jeskyně s propastí n konci. Hned u vchodu leží mrtvola al-kharidského agenta. Prohledejte ji a přečtěte si nalezené instrukce. Pak pokračujte na západ k propasti, uvidíte na druhé straně stát dalšího al-kharidského agenta. Klikněte na něj (talk) a pokecejte. Položí vám pár kotrolních otázek, aby se přesvědčil, že jste "přitel". Odpovězte "Draynor Village" a "Leela". Potom vás pošle do Al-kharidu s požadavkem na osobní setkání s šéfšpiónem Osmanem. Teleportjte se tedy do Al-kharidu a pokecejte s Osmanem. Nebude chtít jít, výprava na nepřátelské uzemí se mu nezamlouvá. Musíte ho tedy přesvědčit ("It would drive a wedge between the menaphite cities"). Potom Osman odsouhlasí misi a přesune se do Sophanemu kousek od rug merchanta severně od brány. Připravte se k boji, hlavně si vemte antipoison potion a pak odcestujte před brány Sophanemu a pokecejte s Osmanem. Řekněte mu, jak se dostane tajně do města ("I know of a secret entrance to the north") a vychutnejte si animaci. Potom jděte opět dolů do bludiště a slezte dolů po tom samém žebříku jako před tím. Ale neskončíte na tom samém místě, jako před tím. Sice bude vypadat úplně stejně, ale už to bude vaše soukromá instance této jeskyně, určená pro váš nadcházející souboj s bossem tohoto questu a žádný jiný hráč tam nemá přístup. Pokud tu něco dropnete a odejdete, instance se zruší a dropnuté předměty se ztratí. Takže pozor! Bude následovat další animace, po jejímž skončení přestane být v této části jeskýnního komplexu bezpečno. Naštěstí ne bezprostředně.
Po skončení animace se vypravte do velké jeskyně a jakmile uvidíte žlutou tečku na minimapě nahoďte si protection from range (máte-li ho) a naklusejte k milému broukovi. Pokud nebudete stát přímo u něj, bude na vás útočit silným ranged útokem a bude vás neustále otravovat silným poisonem. Pokud si stoupnete k němu, mužete si přepnout na protection from melee, pokud chcete, v zasadě je to jedno. Nejdůležitější je ho zabít co nejrychleji, protože brouk si postupně přivolává pomocníky a jste v multicombat prostoru. V okamžiku, kdy kolem vás bude 4-5 protivníků, používajících různé druhy útoku, bude vám užitečnější ten one-click teleport než prayer. Možná by pomohl kanón, napoprve by se asi postavit dal, pak už ne, protože to po vás brouk půjde hned od začátku. Ale slyšel jsem lvl 90 rangera si stěžovat, že je brouk skoro imunní proti ranged útoku, takže možná není kanón až tak úplně dobrý nápad. Ring of recoil asi ano, ale rozloží se mezi protivníky. Minioni jsou lvl 98 mage, lvl 93 ranger a lvl 63 (možná 68, teď si nejsem jistej) warrior. Všichni jsou to absoultní pures - jsou schopni hitnout za 17-18hp, sami mají asi 25hp a nic moc defenci. Rozhodně je lepší vyřídit brouka co nejrychleji nebo, pokud na to nemáte, musíte zabíjet miniony tak jak přicházejí, abyste se nedostali pod tlak v obklíčení. Pořadí přivolávání je náhodné, prvního si přivolá už asi po 10 sekundách boje, každého dalšího vždy po 15-20 sekundách. Nejdůležitější je tedy opravdu ta rychlost. V zasadě je možná i alternativa zabití brouka zdálky pomocí magie. Zastavte se u toho mrtvého agenta, aby na vás velký brouk nemohl melee, a s range protection do něj šijte nejsilnější magii co máte. Slyšel jsem, že vydrží asi dvacet ice blitzů nebo fire waves. Já osobně jsem to zkoušel s majdou, která na takhle silná kouzla zatím nemá, takže jsem zařadil staré známe iban blasty a stačilo jich jen 10. Ještě jsem se doslechl, že prý když zůstanete na patě posledních schodů, tak prý můžete na brouka útočit na dálku a on si nepřivolává miniony. To nevím, když jsem něco podobného zkoušel s mermalionem, summonoval mi scarab mága hned za zadkem. Ale je fakt, že až u paty schodiště jsem nestál. Jakmile zabijete brouka, jeho magicky přivolaní pomocníci zmizí a objeví se Osman. Pokecejte, seberte dýku ze země a vraťte se do Itchlarinova chrámu v Sophanemu. Pokecejte s veleknězem a quest je u konce.
Za odměnu dostanete lampu, kterou můžete dvakrát přidělit 7K xp do některého z bojových skilů (ale ne do prayeru). Ta dýka od Osmana je prý dobrá proti broukům (kalphites). Kromě toho se do města vrátí obyvatelé z Menaphosu, takže se pro vás oteřou nové obchody a hlavně ta banka pod chrámem malých bohů.