Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Desert Treasure Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako těžký

Požadavky:
level 10 Slayer
level 50 Firemaking
level 50 Magic
level 53 Thieving
schopnost zabít speciální monstra lvl 150-174 (pozor! kombinované útoky!)
dokončený Digsite quest
dokončený Priest in peril quest
dokončený Troll stroghold quest
dokončený Temple of Ikov quest
dokončený Tourist trap quest
dokončený Waterfall quest

Odměna:
3 questpointy
20000 xp do dovednosti Magic
přístup ke "staré" magii

Poznámka: tohle je první verze, ještě na tom dělám.


Návod

Vybavení povinné:
650gp, shantay pass nebo gp, 6 steel bars (ocel), 6 molten glass (sklo), 12 magic logs, 1 blood rune, 1 charcoal, 1 ash (popel), 1 bones (kosti, musí být obyčejné!), facemask, tinderbox, silver bar (stříbro), garlic (česnek), pestle and mortar (hmoždíř s paličkou), spice (koření), 5 druidic pouch, chocholate cake (čokoládový dort), spiked boots, antiposon potion, lockpicks (paklíče).

Vybavení doporučené:
desert robes, waterskin a knife, nabitý glory ammy, ectophial, runy na teleportaci do ardougne nebo camelotu, pripadne do varrocku, dostatek run na nejsilnejsi water kouzlo, které dokážete, superenergy potion nebo strange fruit, asi 3 restore stat nebo 2 super restore stat potions, asi 50 cooked sharks, asi 50 prayer restore potions(4) a alespoň 3 supersety

Vezměte si glory ammy nebo duel ring, případně runy na teleport do varrocku, pouštní výbavu a jděte ze Shantay pass do Bedabin campu. Tam najdete poblíž značky začátku questu postávat archeloga. Pokecejte s ním a zjistíte, že je to samotný Asgarnia Smith! Zeptejte se ho, zda by pro vás neměl nějakou prácičku ("Do you have any quests?"). Požádá vás o doručení kopie nákresů z kamenné desky, kterou nedávno objevil, expertovi Terry Balandovi do digsite. Odsouhlaste, že mu pomůžete ("Yes, I'll help you"), vezměte etching notes a vyrazte do Digsite. Můžete použít teleport do duel areny, kharidu nebo varrocku, pokud to bude kharid a máte Grand tree quest, můžete si jeste trošku zkrátit cestu použitím glideru.

V digsite dojděte do zkouškové budovy na jihu a dvakrát si promluvte s archelogem expertem na téma "About Desert Treasure quest". Při prvním rozhovoru vám sebere Etching notes a při druhém vám dá knihu z překladem (translation notes). Knihu si přečtěte a vraťte se do Shantay pass. Nyní si vezměte 650gp, glory ammy nebo duel ring, pouštní výbavu a, kromě té knihy, ještě 12 magic logs, 6 steel bars a 6 molten glass (akorat to vychazi - 24 míst+kniha+650gp+waterskin+pass, glory nebo ring si vemte na sebe). Jděte do Bedabin campu a promluvte si s Asgarnia Smithem, až vás vyzve k přečtení knihy, tak to odmítněte (jinak rozhovor skončí a kniha vám zůstane). Počkejte, až si archelog knihu přečte a pokecejte si s ním na téma další spolupráce. Nakonec se dohodnete, že se rozdělíte fifty-fifty a muzeum ve Varocku z toho neuvidí ani ň. Vaším dalším úkolem bude dojít do městečka banditů, kde Asgarnia Smith našel tu desku, a zjistit, zda někdo neví něco víc o věcech, o kterých se na ní píše.

Vyrazte tedy na jih a za chvilku přijdete do města, kde se s vámi nikdo moc bavit nebude. Nedoporučuje se mít na sobě něco Zamorakovo nebo Saradominovo, ani knihu ne, obyvatelé nemají tyto bohy v lásce a je to multicombat zóna... Jděte nejprve do hospody na západě a kupte si pivo (vzali jste si těch 650gp, ne?). Pak si promluvte s hostinským a zeptejte se ho na ty čtyři diamanty ("I heard about four diamonds..."). Tak se dozvíte, co budete v tomto questu hledat. Teď můžete jít do nejvýchodnějšího domku a tam najděte beduína Eblise, kterého se teď, když víte, o co jde, můžete zeptat na ty diamanty ("Tell me of The four diamonds of Azzanadra"). Eblis je nadšen, ty diamanty jsou klíčem k vězení jejich bájného hrdiny, kam ho zavřeli zamorakovi přisluhovači ještě před válkou bohů. Eblis vám rád pomůže ty diamanty najít, protože otevřením pyramidy bude jejich hrdina osvobozen. Nebude to ovšem jednoduché, ty diamanty mají v držení zamorakovi bojovníci a ti navíc čerpají sílu z elementu, uzavřeném v diamantu, který mají u sebe. Eblis vám může pomoci alespoň přibližně lokalizovat polohu diamantů, když mu donesete potřebné věci. Bude potřebovat nějaké steel bary, molten glass a magic logs (6,6 a 12) na stavbu soustavy kouzelných zrcadel a dále, na vyvolání patřičných kouzel, ještě blood runu, kosti (ale musí být obyčejné), ash (popel) a charcoal. Použijte (pomocí volby "USE") na Eblise steel bary, magic logs a molten glass, co máte v batohu a skočte si do Shantay pass pro zbytek věcí.

Vezměte si ash, charcoal, bones a jednu blood runu, na hlavu si dejte facemask a dále si vezměte tinderbox, dva strange fruits nebo jednu superenergy potion případně dvě obyčejné. Zkotrolujte si zdraví a prayer a vezměte si 2 prayer potions (stačí jedna, ale pro jistotu si vemte 2) a nějaké jídlo (tak 2 sharks). Dál si vemte runy na teleport do Ardougne a dále runy pro zakouzleni co nejsilnějšího vodního kouzla (na wave tak 25x, na blast nebo bolt asi 50x a máte to i s rezervou). Vezměte si jeden waterskin a případně nůž (knife), kdybyste potřebovali doplnit vodu. Oblékněte si desert robes a, pokud je máte, boots of lightness. Víc si neberte, bude se běhat o závod s časem, ani zbraň nebudete potřebovat (stejně ji nelze použít). Jděte zpět k Eblisovi a použijte na něj ty věci, co po vás chtěl (ash, charcoal, bones a blood rune). Pak si s ním promluvte a on vás pošle do pouště na místo, kde hodlá postavit zrcadla. Jděte tam, je to na jihovýchod od městečka, takový kruh na mapě (pokud jste došli až k pyramidě, tak jste už moc daleko). Tam si znovu promluvte s Eblisem a pak se mrkněte do všech šesti zrcadel. Získáte obraz náměstí v Canifisu, kouřící studny v poušti, pyramidy, náměstí v městečku banditů, parku u vodopádu a ledové brány za troll strongholdem.

Nejprve si dojdeme do kouřící studny, je to nejjednodušší úkol a máte to pár kroků. Jděte od zrcadel na severovýchod, až narazíte na masiv a ten sledujte směrem na východ, dokud nedorazíte ke studni (ta je přesně jednu mapu západně od městečka Pollnivneach, je od něj oddělena hřebenem zabíhajícím na jih. Takže pokud se ztratíte, můžete to zkusit tudy. Studna je na minimapě označena červeným vykřičníkem (značka pro dungeon). Slezte dolů (musíte mít nasazený facemask). Nejprve si důkladně projděte celý dungeon a soustřeďte se na jeho čtyři rohy a velkou čtvercovou místnost uprostřed západní části. V této místnosti se nachází očouzená truhla, prozkoumejte ji a pak se vydejte do rohů nejprve najděte jihozápadní roh dungeonu a najděte velkou pochodeň, pak se vydejte směrem na sever a snažte si zapamatovat cestu, vyhledejte pochodeň v severozápadním rohu a pak pokračujte severní chodbou na východ dokud se nedostanete k zamčené bráně do velké jeskyně, kde se nachází ohnivý boss Fareed, kterého potřebujete zabít. Obejděte to na jih a vyhledejte pochodeň a pak udělejte totéž na severu od velké jeskyně. V jeskyni se nachází řada monster, nicméně, aspoň pro můj lvl 105, se jako agresivni jevili jen firegianti. Teď, když znáte polohu všech pochodní a truhly a cestu mezi nimi, můžete uvažovat o otevření truhly. Pokud si nejste jistí, radši si to projděte ještě jednou. Úkolem je zapálit všechny čtyři pochodně a dokud hoří, otevřít truhlu. Protože je truhla nejblíže k jihozápadní pochodni, je nejrozumnější zapalovat pochodně v pořadí severovýchodní, jihovýchodní, severozápadní, jihozápadní. Než zapálíte první pochodeň, nechte si energii k běhu doplnit na 100%, zapněte si RUN a vypněte si autoretaliate (aby vás nezdržovali firegianti). Celou cestu běžte, když vám klesne energie, doplňte ji potionem nebo strange fruitem, mě stačilo doplnit 30% (jeden fruit), pokud jste mě poslechli, máte dvojnásobnou rezervu. Když to stihnete, získáte z truhly warm key (teplý klíč) od brány do jeskyně s bossem. Dojděte si tam, vydýchejte se, máte-li zbraň, odložte ji (s tímto bossem se nedá bojovat se zbraní v ruce kvůli žáru, který vydává). Použijte klíč na bránu a vejděte. To vyvolá novou instanci bosse (bude označen žlutou šipkou), která vás za okamžik napadne. Zapněte si melee protection a šijte to do Fareeda vodními kouzly dokud nechcípne. Jakmile ho zabijete, objeví se vám v batohu první diamant - diamant of smoke. Gratuluji, ale ty další už tak jednoduché nebudou.

Teleportujte se do Ardougne a, pokud ho ještě nemáte, opatřete si tu koření (spice), pak si jděte do banky "odložit". Doporučuji si vzít jenom ectophial. Běžte k dolnímu konci vodopádu, je tam ten malý ohrazený parčík se dvěnma lavičkami, co jste viděli v zrcadle. Východně od parčíku najdete obchodníka Rasoola, který něco ví (když se ho zeptáte) o dalším diamantu, diamantu stínů. Například ví, že bez správné výbavy nebudete moci současného vlastníka diamantu Damise ani uvidět, natožpak zabít. Tou správnou věcí, kterou potřebujete, je prsten zviditelnění. No a jaká náhoda, obchodník má zrovna jeden u sebe. Ovšem je to věc, se kterou by se jen nerad rozloučil, takže za peníze vám ho prodat nehodlá. Chce za něj takovou malou protislužbičku. Jistý proklatý bandita Laheeb mu totiž odcizil cenný gilded cross, pro takového zkušeného dobrodruha, jako jste vy, určitě nebude problém cenný kříž najít a vrátit. No tak fajn, plácněte si a pak se teleportujte pomocí Ectophialu do Port Phasmatysu, doplňte si ho a zaběhněte do Canifisu (nebo se sem dopravte, jak je vám libo). V Canifisu jděte nejprve do hostince a odklikejte rozhovor upíra Malaka s hostinským. Na konci rozhovoru si vás upír všimne a bude chtít mluvit i s vámi. Promluvte si s ním tedy a řekněte mu, že hledáte diamant ("I am looking for a special Diamond..."). Je to zvláštní, ale Malak o něm ví. Má ho prý jakýsi přestárlý upír jménem Dessous, který si hoví v hrobce kdesi na jihovýchod od Canifisu. Ten jeho pozemek by se Malakovi docela zamlouval, jenže lordu Drakanovi by se nezamlouvalo, kdyby Malak toho stařečka zabil. Hmm. Ale vy byste, s trochou přátelské pomoci, mohli v této záležitosti něco podniknout. Pokud tedy chcete ten diamant...

Dobrá. Plácněte si s Malakem a on vám prozradí, kde upíra najít ("Where can I find Dessous?") a jak starého upíra oslabit natolik, aby ho smrtelník dokázal (možná)zabít ("How can I kill Dessous?"). Budete potřebovat stříbrnou obětní nádobu (sacrifical offering pot), kterou vám může vyrobit pomocník bývalého hraběte z Draynoru. Měli byste ho najít někde ve stokách pod vesnicí Draynor. Skočte tedy do Draynoru, vemte si silver bar a vydejte se do podzemí. Vchody jsou označeny červenými vykřičníky, ten blíž k bance je západně od vězení (jail) z Prince Ali rescue questu. Podivná bytost jménem Ruantun vám na požádání vyrobí z vašeho stříbra požadovanou nádobu. Vylezte ze stoky a pokud ho ještě nemáte, opatřete si česnek (je ve skříňce v prvním patře v domě toho chlápka, co zadává Vampire slayer quest). Pak odložte zbraně a brnění, vemte si jen tu nádobu a ectophial a odcestujte na Entranu (poznámka pro lidi, co neradi plýtvají časem a volným batohem - můžete si přitom udělat várku law run nebo nakoupit v obchodě lahvičky či očka a případně i hmoždíř a paličku na rozetření česneku, pokud zrovna nemáte). Na Entraně jděte do chrámu a promluvte si s veleknězem (High Priest), on vám požehná vaši stříbrnou nádobu. Když už jste u oltáře, doplňte si tu zadarmo prayer. Až si vyřídite své záležitosti na Entraně, přesuňte se zpět do Canifisu (doporučuji ectophial). V Canifisu si s posvěcenou nádobou zajděte za Malakem a on vám do ní "opatří" čerstvou krev. Pokud jste si z předchozího boje nedoplnili zdraví, dejte si pozor, bude vás to stát 5 hitpoints (kde si asi myslíte, že Malak vezme tu krev?). Jděte do banky a do krve přidejte ještě rozmačkaný česnek a koření (spice).

Vybavte se pro těžký boj, tady už trochu přestává legrace. Máte-li druidic pouch, vemte si ho také (aspoň 5 kousků), ochrání vám to jídlo cestou přes bažiny. Upír se vždy teleportuje za vámi, takže distanční boj je jen pro lidi s rychlou odezvou od serveru a rychlými prsty. Navíc má dva útoky, silný (až 30hp) zblízka a slabší (5-10hp) na dálku (oblak netopýrů), které používá současně. Mě se osvědčilo si vzít full zbroj, prayer potion na protection of melee, superstrenght a super attack, dragon long a zbytek batohu sem zaplnil žraloky. Máte-li ectophial, vemte si ji, instantní teleport na jedno kliknutí vám může zachránit život (ale před opakovaným soubojem musíte znovu naplnit tu stříbrnou nádobu) a navíc se stejně budete muset nejméně jednou vrátit do Canifisu za Malakem pro dokončení této části úkolu. Hrobka je zastrčená na východ od severního přístaviště pramice do Morttonu. Můžete se tam dostat buď pěšky přes bažiny z Canifisu nebo skrz zkratku za hospodou. U východu ze zkratky přejděte přes most (máte-li ho opravený, jinak to musíte zase obejít přes bažiny směrem na východ, pak na jih a kousek na západ). Za mostem se dejte na východ a trochu na jih, až dorazíte na jihovýchodní výběžek bažiny, musíte se vrátit kousek na sever a tam bude pevná zem pokračovat na východ a nakonec se zalomí na jih na hledaný hřbitov. Odpočiňte si, nadrogujte se a použijte nádobu s "ochucenou" krví na hrobku". Ta se rozletí a milý upír vyběhne ven. Zapněte si melee protection a bijte ho hlava nehlava. Nezapomínejte si průběžně doplňovat zdraví a prayer. Až ho zabijete, tak zjistíte, že žádný diamant u sebe nemá. Vraťte se do Canifisu, promluvte si s Malakem a ten vám nakonec přeci jenom požadovaný kámen vydá. Diamant krve je váš a můžete se poohlédnout po dalším.

Takže hurá do banky a pustíme se do hor. Vemte si chocholate cake, spiked boots, 2-3 restore potions nebo 1 super restore potion. Asi 3-4 prayer restore potions (a doplnte si prayer). Dále 6-8 dávek super strenght a super attack (tj. dvě lahvičky od každé), runy na trollweis teleport, něco na teleport do civilizace a zbytek batohu vyplňte jídlem (žraloky). Vážně doporučuju vzít si ectophial (případně i s ammy of ghostspeak) jako poslední záchranu. Ledové prostředí hor a útoky ledového muže vám tvrdě zacvičí s vašimi skily, na magii se tedy nemůžete spolehnout a z teleportačních přístrojů jedině ectophial teleportuje na jedno kliknutí bez čekání na další menu (které se okamžitě zavře, jakmile do vás někdo praští). S útěkem pěšky nepočítejte, energie k běhu i speciálním útokům zbraní klesnou na nulu okamžitě po průchodu branou a všichni protivníci jsou tady minimálně stejně rychlí jako vy. Je dobré mít sebou nějakou zbraň se schopností crush, kvuli závěrečné fázi. Přesuňte se na Trollweis a odtud vyběhněte k ledové bráně. Promluvte na plačící trolí děcko, pak na něj použijte chocholate cake a znovu si s ním promluvte. Dohodněte se, že zachraníte jeho rodiče výměnou za třetí diamant. Projděte bránou (půjde to až na druhý pokus, při prvním dostanete instruktáž, která je zároveň návodem pro překonání následující překážky). Za bránou dostanete od trola varování před ledovým větrem a každých pár sekund vám ubyde 1 aktuální úroveň ve všech skilech. Pokračujte po cestě nahoru, útočících trolů si zatím nevšímejte. Za chvilku přijdete k tunelu, uzavřenému několika krápníky. Abyste mohli projít, musíte odstranit ty krápníky a to půjde nejlépe odstraněním trolů, kteří je vytvářejí. Začněte zabíjet troly, za každého zabitého trola zmizí jeden krápník. Jakmile zmizí poslední, proběhněte tunelem a jste před troly v bezpečí. Zkontrolujte si zásoby a hodnoty skilů, kolik vás ta bitva stála sil. Pokud příliš mnoho, teleportujte se pryč, doplňte si zásoby, obnovte síly a vraťte se na horu, průchod už zůstane otevřen. Od průchodu pokračujte dál po cestě ve tvaru obráceného S. V horní smyčce potkáte ledové vlky lvl 132, zapněte si melee protection a nevšímejte si jich. Na konci toho S se přehoupnete přes zlom na cestě, vlci se za vámi přestanou táhnout, ale před vámi se objeví hledaný zamorakův služebník, Kamil. Protože tento boss má mrazící útok, který vám znemožní jakoukoliv činnost (včetně jídla!), je lepší si těsně před zlomem obnovit hodnoty bojových skilu pomocí restore potion a pak se ještě nadrogovat super potionama a obnovit si prayer a zdraví do plných. V průběhu boje pečlivě sledujte hlavně zdraví, ostatní skily neklesají tak rychle. Až ho zabijete, nezískáte sice diamant (ten má od začátku to trolátko), ale získáte super restore potion(4), s jejíž pomocí si dokážete na konec obnovit všechny skily zpět do plných hodnot. Po zabití zamorakova bojovníka pokračujte dál po cestě necestě (není právě zřetelně vyznačená, je lepší se držet nějakého svahu, abyste se náhodou neotočili v kruhu a nezačali se vracet zpátky. Po čase přijdete k začátku ledové cesty (taková ledová plošina mezi dvěma ledovými sloupy, bude to první podivnost, na kterou cestou narazíte). Bez spiked boots se dál nedostanete. Máte-li je na nohou, klikněte na ledovou plošinku, tím se přenesete na ledovou cestu a tu sledujte až k další ledové bráně na vršku. Sledujte cestou své zdraví, kromě mrazu vám ho teď budou ubírat po kapkách i pády. Projděte branou a doklopýtejte k plošině se zmrzlými troly. Vezměte do ruky zbraň s crushing útokem a rozbijte led kolem trolů (SMASH). Jakmile rozbijete led i u druhého trola, automaticky se přenesete dolů k bráně a od trolátka dostanete perně zasloužený diamond of ice.

Teď potřebujete získat Gilded cross z truhly ve stanu na jižní straně města banditů v poušti. Na to budete potřebovat paklíče, antipoison potion a kopu štěstí. Raději si vemte spoustu jídla a optimisté i runy na teleport do Ardougne. Když už víte, co v truhle je, můžete se ji pokusit otevřít paklíčem. Truhla má tři zámky lvl 53, které musíte otevřít "najednou". Pokud na některém selžete, odemknuté zámky se uzamknou, paklíč se zničí a navíc se spustí otravná past. Nemusíte se léčit z otravy po každém neúspěšném pokusu, udělejte to až vám dojde zásoba paklíčů. Okrádáním banditů (pickpocket), můžete získat další paklíče a antipoison potion (a také slušné xp do thievingu a par gp). Počet pokusů je zcela náhodný a patrně vůbec nezáleží na lvl thieving, ja sem na tom zlomil 38 paklíčů a jsou lidi, co to otevřeli na druhý-třetí pokus, přestože maj thieving o pětadvacet lvl nižší než já. Jakmile budete mít kříž, teleportujte se do Ardougne a připravte se na poslední vážný boj. Tentokrát bude probíhat v multicombat zóně, proti 2-6 protivníkům na lvl 80 + boss, který navíc ještě odsává prayer, tj. prayer bude mizet asi třikrát rychleji než normálně. Jsou dvě možnosti, jak se k tomu postavit. Buď to můžete řešit silou, tj. pěkně full dragon, kompletní superset, čímž si můžete přestat všímat slabších protivníků a můžete se soustředit na bosse. Ten vás ale bude pěkně drtit a budete muset hodně jíst. Druhou vyzkoušenou cestou je vzít si asi tak 8-10 sharků, superstrenght a super attack, monk robes, prayer book, dragon long a zbytek batohu vyplnit prayer restore potions(4) a během boje s bossem bumbat a bumbat. To má jednu nevýhodu, když vypijete dávku potion, ztratíte cíl útoku a vaše postava zaútočí na protivníka, který jí dal první ránu po tom, co dokončila pití. Tj. budete muset vracet fokus na bosse a občas se vyskytne rána, která padne vedle. Rány vedle lze eliminovat vypnutím Autoretaliate, ale to taky není úplně ideální řešení. No uvidíte sami, tenhle boss dělal hodně lidem docela problémy. I když interní hlasování (ne)přeživších o největšího tvrďáka rozhodně vyhrává Kamil, zlý mužíček z hor. Sundejte si prsten a dejte ho do banky. Pak běžte k vodopádu, vyměňte si s obchodníkem kříž za prsten a prsten si nasaďte. Běžte do parku s lavičkami a uvidíte žebřík dolů do země. Slezte dolů a probíhejte dungeonem směrem na východ a mírně na sever. Obřích kostlivců si zatím nevšímejte. Jakmile uvidíte velikou místnost, zpozorněte. Po vstupu dovnitř budete napadeni první, slabší vezí bosse, která neumí odsávat prayer. Zapněte si protection of melee a nenápadně si grupu útočníků doveďte do nějakého odlehlejšího koutu velké jeskyně. Pak zabijte psa a kostlivce a když se vám je podaří eliminovat na rozumný počet (nelze zabít všechny, asi dva se budou neustále respawnovat, zbavite se tak jen těch, kteří nebyli původně vyvoláni vaší přítomností, ale nabalili se na vás cestou) tak doražte bossovu první mutaci (lvl 107) a budete za to odměněni útokem jeho mutace druhé (lvl 174). Pokud používáte prayer, musíte pít aspoň jednou za tři kola. Až ho porazíte, zkontrolujte si před odchodem, zda máte skutečně diamond of shadow v inventáři, nejsem si teď úplně jistý, jestli ho náhodou nedropne.

No a blížíme se do finále, proveďte celkovou regeneraci, vezměte si všechny 4 diamanty, 8-9 dávek antipoison potion, nějaké jídlo, 4-5 prayer restore potion a případně runy na teleport dle výběru. Běžte do kruhu k zrcadlům a promluvte si s Eblisem. Ten vám řekne, co s diamanty (ne že by to nebylo jasné). Vydejte se k pyramidě (jihojihovýchodně od zrcadel) a tam použijte diamanty na podivné sloupy v rozích. Jde to podle barvy, tj. Diamond of Blood přijde do obelisku v severozápadním rohu, jihozápadní roh je černý, čili použijete černý Diamand of Shadow, na sloup v jihovýchodním rohu přijde modrý Diamond of Ice a na severovýchodní šedý sloup vám zbyde Diamond of Smoke. Tím jste odstranili ochranné pole a můžete vstoupit do pyramidy. Je to pyramida jihoamerického typu, takže vstup je nahoře. Vydýchjte si, zapněte si protection from melee, mevement speed na RUN a Autoretalite si dejte na OFF. Sešplhejte po žebříku a klikněte na "sousední" místnost se žebříkem na minimapě. tím do této místnosti doběhnete a snadno se dostanete o patro níž. Tam už to bude horší, další žebřík už není tolik vidět a budete asi trochu bloudit (časem se pokusím udělat mapu). O patro níže se vydejte chodbou doprava (to si ještě pamatuju). Až přijdete ke dveřím do velké místnosti, jste u konce. Sledujte dobře stavové zprávy, v pyramidě můžete být otráveni, ani nevíte jak. Za dveřmi už čeka hrdina polobůh Azzanadra. Pokecejte a úkol je splněn.

Pozor! Odměna za splnění questu od Azzanadry je dvousečná. Vaše magická kniha bude kompletně překryta novou kouzelnou knihou "ancient magic" a běžná kouzla nebudou přístupná! Pro přepnutí mezi knihami se musíte pomodlit u oltáře v Azzanadrově místnosti v pyramidě. To vás ale bude stát kompletně všechny prayer points! Naštěstí Azzanadra pro svůj odchod vytvoří obousměrný portál, vedoucí do tunelu na zadní straně pyramidy, který můžete používat jako zkratku a nemusíte chodit přes celou pyramidu a všechny ty pasti. Eblis není nadšen, že se jejich hrdina bez okolků vytratil, ale přesto vám poděkuje a navíc vám nabídne za 80000 gp své rodinné dědictví - kouzelnou hůl (Ancient staff), která zesiluje účinky ancient kouzel a pomáhá při jejich kouzlení (má na ně autocast). Získáte 2 dvojité sady nových útočných kouzel (vždy 4 single target a 4 multi target ve stejné úrovni síly). K tomu přibude 8 teleportačních kouzel, která jsou ale užitečná jen částečně. Je to teleport do edgeville dungeonu, do digsite, do Canifisu, na vršek ice mountain a na různá místa ve wilderness.