Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Ernest The Chicken

jedná se o poměrně lehký úkol pro všechny hráče

Požadavky:
žádné

Odměna:
4 questpoints
300 gp

Poznámky: Lze dělat společně s poslední fází Vampire Slayer questu a platící hráči se tu musí zastavit při plnění úkolu Holy Grail. Postavy s vyšším lvl woodcutting nejsou tolik napadány zdivočelými stromy v zahradě.


Návod

Vybavení:
žádné, ale pár kousků jídla nemusí být k zahození

Quest začína rozmluvou s uplakanou Veronikou u vchodu na pozemek Draynor Manor. Veronika vás požádá, abyste došli dovnitř toho strašidelně vyhlížejícího domu a podívali se po jejím snoubenci Ernestovi. Před pár hodinami se tam vydal, optat se na cestu, a ještě se nevratil. Slibte jí pomoc ("Aha, sounds like a quest. I'll help") a běžte po cestě k domu. Nikde se nezastavujte, stromy sice vypadají nezdravě, ale přesto si žijí svojí vlastní formou existence. Vstupte hlavními dveřmi do domu, ty se za vámi okamžitě zavřou a navíc už zevnitř nepůjdou otevřít. Navšímejte si jich a vystupte po velkém schodišti o patro výš. kousek od vás směrem na západ bude malé točité schodiště, po kterém vystupte ještě o další patro výše. Tady najdete místost s podivným strojem, kuřetem a profesorem Oddensteinem. Promluvte si s profesorem a optejte se na Ernesta ("I am looking for a guy called Ernest"). Dozvíte se, že Ernest je tu s vámi, momentálně v podobě kuřete. Do této podoby ho proměnil ten divný stroj v rámci experimentu. Požadejte profesora, aby Ernesta proměnil zpět ("I'm glad Veronica didn't actually engaged to a chicken"), a ten si postěžuje, že stroj je nutné nejprve opravit. Ovšem odmontované součástky ukradli gremlini a schovali je někde v domě nebo blízkém okolí. Profesor potřebuje, abyste mu našli a přinesli pressure gauge (manometr), rubber tube (gumovou hadici) a oil can (olejničku).

Jděte o patro níž a když se porozhlédnete, uvídíte na minimapě červený bod v pokoji na jih od schodiště (musí se tam přes východní chodbu). Dojděte tam a vyzvedněte si fish food (krmení pro rybičky). V této části se vyskytují duchové, kteří mohou napadat slabší postavy, tak to vemte raději během. Pak se vraťte k velkému schodišti a sestupte do přízemí. Jděte dál na sever a ze severní chodby jděte na západ, do pokojů místní čarodejnice. Té si nevšímejte, ale opět se dívejte po červené tečce na minimapě. U čarodějnice v komoře najdete na zemi zelenou lahvičku s jedem (poison). Použijte jed na krmenií pro rybičky a získáte otravené krmení pro rybičky, které budete potřebovat později. Nyní opusťte místnosti patřící čarodejnici a projděte do knihovny (velká místnost na západ od vstupní haly). prohledejte knihovny uprostřed západní stěny a projdete tajným průchodem do nejzápadnější místnosti. V severozápadním rohu je žebřík dolů do sklepa, sešplhejte tam. Octnete se v bludišti, tvořeném dveřmi a pákami. Páky odemykají a zamykají dveře. Vaším úkolem je nastavit páky tak, abyste si mohli dojít pro olejničku, nacházející se v místnosti hned vedle (viz obrázek):

Páky jsou na obrázku (i ve hře) označeny písmeny A - F, správné řešení je na obrázku, ale pokud to někdo nebude schopen rozluštit, tady je to ještě jednou: Dejte páky A a B dolů, jděte do místnosti 2 a dejte dolů páku D, pak jděte přes místnost 3 do místnosti 1 a dejte obě páky A a B opět nahoru. nyní jděte přes místnosti 3 a 4 do místnosti 5 a dejte obě páky E a F dolů. Projděte přes místnost 6 do místnosti 2 a dejte dolů páku C. Vraťte se stejnou cestou do místnosti 5 a posuňte páku E nahoru. Nyní se můžete pře místnosti 6 a 3 vrátit do místnosti 1 a dveře k olejničce budou odemčené. Seberte olejničku a vraťte se nahoru. Z této strany tajné dveře otevřete zatažením za páku napravo od nich.

Projděte severní chodbou směrem na východ a pak na jih k malé verandě u zadního vchodu. Nesestupujte po schodišti dolů pokud neplníte Vampire Slayer. Na verandě respawnuje lopata (spade), tak si ji vezměte a vyjděte z domu ven. Obejděte dům okolo severní strany na západ a tam vyhledejte u pltu hromadu kompostu (je hned u políčka se zelím (cabbage). Použijte rýč (spade) na kompost a získáte malý mírně páchnoucí klíč. Nechte si ho a pokračujte podél plotu dál na jih až k fontáně v jihozápadním rohu zahrady. Dejte search na fontánu a uvidíte pressure gauge, ovšem nebude si ho moct vzít, neboť fontána je obsazena squadrou hladových piraní. Použijte tedy otrávené krmivo pro rybičky na fontánu a počkejte, až pirani vyplavou břichem vzhůru. znovu prohledejta fontánu a tentokrát je pressure gauge vaše.

Zbývá gumová hadice. Vráťte se do domu hlavními dveřmi (pozor, v zahradě použijte jižní cestu). Rubber tube vidíte v malé komůrce za schodištěm ve společnosti agresivního skeletona. připravte si klíč, odemkněte dveře, doběhněte si pro hadici a vyběhněte zase ven. Tím máte vše a můžete vystoupat o dvě patra výš a promluvit si s profesorem Oddensteinem. Rozhovor nepřerušujte a nepokoušejte se ho navazovat, bude-li se vám zdát, že skončil. Jakmile profesor dokončí animaci, zahájí rozhovor znovu a totéž udělá Ernest, až se promění zpátky. Rozhovorem s Ernestem a výplatou odměny úkol definitivně končí.