The Eyes of Glouphrie Quest
tento úkol je jen pro platící hráče a pro milovniky puzzles je poměrně lehký.
Požadavky:
dokončený Grand Tree quest
lvl 5 Construction
lvl 46 Magic
Doporučeny také:
lvl 13 Runecrafting
lvl 45 Woodcutting
Odměna:
2 questpointy
12000 xp do dovednosti Magic
6000 xp do dovednosti Runecrafting
2500 xp do dovednosti Woodcutting
250 xp do dovednosti Construction
small crystal seed možno změnit na magic saw
první verze návodu
Návod
Vybavení: saw, hammer, bucket of sap (nebo bucket + knife), pestle and mortar, oak logs, maple logs, mud rune
doporučen teleport do yanille/watchtower a/nebo ring of dueling a antipoison potion (v životě jsem neviděl tolik strange plantů na jednom místě, jako během řešení puzzlů u tohohle questu)
Nejsem si jist, zda si můžete opatřit bucket of sap předem, pokud dosud "nevíte jak". Není to ovšem první quest, na který je toto potřeba, takže možná že to jde. Prostě si najděte evergreen (takový ten špičatý strom), rostou například kolem Catherby. Použijte na něj knife a do prázdného kýblu v inventáři by se vám měla nabrat pryskyřice (sap) ze stromu. Mud rune si buď sami vyrobte ve water nebo earth oltáři (musíte mít kromě essence ještě i opoziční runy a ty použijte na oltář) nebo si ji kupte v obchodě v mage raining arena, pokud máte dost pizza points (stojí 15 enchant bodů a od ostatních po 1 bodu).
Úkol začíná v Gnome strogholdu rozhovorem s mágem Brimstailem v jeho jeskyni. Tu najdete západně od jižního žebříku vnější banky (viz mapa až bude). Pokecejte na téma cute creature ("What's that cute creature wandering about?") a potom stočte rozhovor na Brimstailovy výzkumy v historii ("Yes, that sounds fascinating.."), nechte si "promítnout" animovanou sekvenci z historie gnomů ("Oh, yes I love a bit of History") a pak projevte zájem o jeho další výzkumy ("Of course!"). Teprve v tomto okamžiku zahájíte quest. Brimstail vás pošle do vedlejší jeskyně a řekne vám, ať se tam nejprve sami důkladně porohlédnete. Proveďte. V jeskyni jsou dvě zajímavá místa, která si musíte prohlédnout. První z nich je zpívající křišťálová mísa zjevně elfského původu, stojící izolovaně na "ostrůvku" uprostřed jeskyně. Klikněte na ní (Inspect singing bowl) a odklikněte zprávu, kterou dostanete. Druhou, a pro průběh questu podstatnější věcí v jeskyni je zvláštní stroj umístěný hned u vchodu do velké jeskyně (v jejím severozápadním rohu). Klikněte na prostřední skříň stroje (Unlock Oaknock's Machine) a opět dostanete zprávu k odklinutí. Nyní se můžete vrátit k Brimstailovi a pokecat ("I've had a look in the other room now"). Brimstail vás pošle za šamanem Hazelmerem, který je jediným známým žijícím gnómem, který ještě pamatuje události s gnomsko gobliní války ("Of course, I'd love to!").
Dopravte se tedy do Yanille a dojděte si pokecat s šamanem Hazelmerem. Najdete ho v prvním patře domečku, nacházejícího se na ostrůvku východně od Yanille, kam se dostanete po sérii můstků a lávek. Haezelmere si s vámi bude chvilku povídat ve starognomštině a když zjistí, že ničemu nerozumíte, přejde na telepatické spojení. Vysvětlí vám, že ten stroj postavil hlavní gnomský inženýr Oaknock na jeho žádost, protože bylo potřeba zrušit iluzi, kterou vrchní mág Glouphrie zakryl stříbrný spirit tree, aby nebylo vidět, že je mrtvý. Když tehdejší král zjistil, že Glouphrie použil magii pro zakrytí pravdy, a to dokonce i před ním samotným, tak Glouphrieho vyhnal. Glouphrie odešel ještě s několika gnomy na neznámé skalnaté místo a postavil tam pro ně město, zvané Arposandra. Toto město pak zakryl závojem mlh a od té doby o něm už nikdo neslyšel. Ovšem Hazelmere cítí svými magickými smysly, že je Glouphrie ještě pořád naživu. Nicméně ten stroj, to je Oaknockův stroj na rušení iluzí a k jeho ovládání jsou potřeba malé krystalické disky, jako je například ten fialový pětiúhelník, který od Hazelmereho dostanete na rozloučenou.
Vraťte se do strogholdu a vezměte si bucket of sap, saw, hammer, oak a maple logs, pestle and mortar a mud rune. Kromě toho může být užitečná i antipoison potion a nějaká zbraň. Víc si neberte, pro řešení hlavolamů budete potřebovat místo v batohu, bylo by vhodné mít v tomto okamžiku alespoň 9 volných míst. Dojděte do jeskyně a pokecejte s Brimstailem ("I've visited Hazelmere, he told me all sorts of interesting things"). Během rozhovoru se začnou kolem dít podivné věci, které vyvrcholí rozbitím Oaknockova stroje. Rozhovor pro vás skončí poblíž onoho stroje, jděte zpět k Brimstailovi a pokecejte s ním ("The machine is broken, I suspect sabotage..!"), dostanete za úkol obhlédnout škody. Vraťte se ke stroji a klikněte na něj (repair Oaknock!s exchanger). Odklikejte zprávy o tom, co jste zjistili a vraťte se k Brimstailovi ("I'm still a bit confused about how to fix Oaknock's machine"). Podiskujte chvilku na téma magického lepidla a po skončení rozhovoru jděte ke stroji a spravte ho. Tedy nejprve vyrobte to lepidlo. Použijte pestle and mortat na mud runu a výslednou drť použijte na kyblík s pryskyřicí. Pak klikněte na stroj a pokud máte vše potřebné (oak a maple logs, saw a hammer), tak se vám jej povede opravit. Klikněte ještě na prostřední část (unlock ...), ale to nikam nevede, stroj je evidetně zamčený. Běžte si tedy opět pokecat s Brimstailem ("I think I've fixed the machine now!") a dostanete od něj dva další křištálové disky - červený čtverec a žlutý trojúhelník.
Vaším dalším úkolem je vyřešit první hlavolam a odemknout dvířka od prostřední části stroje. Běžte tedy ke stroji a na dvířka klikněte. Dostanete obrázek, podobný tomu nad tímto odstavcem, jen rámeček vpravo nahoře bude prázdný a kontrolka vedle něj bude svítit červeně. V tomto okamžiku vás zajímá hlavně to číslo ve spodním rámečku vpravo (to je vybíráno náhodně a je pro každého hráče jiné). Puzzle se vyřeší tak, že se do slotu v levé části dvířek vhodí křištálový disk (to uděláte tak že na něj kliknete, on se "přemístí" do dlaně ruky vlevo, a pak kliknete na ten slot a disk se přemístí do rámečku napravo nahoře). Pokud tam vhodíte správný disk, který odpovídá zobrazenému číslu, kontrolka změní barvu na zelenou a stroj se odemkne (pokud se nic neděje, zkuste kliknout na tu kontrolku). Tak a teď ještě jak přijít na tu správnou hodnotu disku. To je jednoduché. Na prvním obrázku dole vidíte klíč pro ohodnocení barvy disku (tenhle obrázek najdete na ceduli vlevo od stroje). Vidíte, že hodnota barev je 1 pro červenou (red) až po 7 pro fialovou (violet). Hodnotu disku dostanete vynasobenim počtu hran hodnotou barvy. To znamená že disky, které máte v tomto okamžiku u sebe mají hodnotu 35 (violet pentagon), 9 (yellow triangle) a 4 (red square). Pokud náhodou číslo pro odemčení dvířek odpovídá jednomu z těchto čísel, prostě tam ten disk vhoďte a je to vyřešené. To by ovšem byla obrovská náhoda, kdyby vám to takhle vyšlo. Pro ty ostaní případy si musíte disky "rozměnit" v Oaknock's exchange machine (to je ta vpravo), kterou vidíte na druhém obrázku dole. Princip "rozměňování" je opět poměrně jednoduchý, ale matematicky náročný. Dávejte si proto pozor na random eventy při řešení puzzlů a rozměňování disků, jsou tu poměrně časté a v zaujetí puzzlem je snadno přehlédnete. Disky se mění tak, že vložíte do stroje postupně jeden až tři disky (ty uvídíte v levé části) v požadované bodové hodnotě. Potom stisknete tlačítko exchange (což je ta dvojitá šipka umístěná uprostřed). V pravé části se vám objeví jedna z možností, za kterou lze vložené disky vyměnit. Může se tam objevit jeden až čtyři disky a v součtu budou mít stejnou hodnotu jako disky vložené na levé straně. Pokud se vám nabídka líbí, stiskněte tlačítko accept (to je ten knoflík se zelenou zaškrtávací značkou). Pokud se vám žádná nabídka nelíbí, zrušte výměnu stiskem tlačítka cancel (to je to s tím červeným křížkem). Pokud chcete zobrazit jinou nabídku (jinou kombinaci disků), stiskněte znovu tlačítko exchange. Nevím ,jestli je to skutečně pravda, ale zdalo se mi, že klikáním na levou část tlačítka (šipku doleva) se zobrazovaly kombinace s menším počtem disků a naopak, ale to mohla být pouze náhoda.
Hodnoty disků
Shape | circle | triangle | square | pentagon | |
Color | M\M | 1 | 3 | 4 | 5 |
red | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 |
orange | 2 | 2 | 6 | 8 | 10 |
yellow | 3 | 3 | 9 | 12 | 15 |
green | 4 | 4 | 12 | 16 | 20 |
blue | 5 | 5 | 15 | 20 | 25 |
indigo | 6 | 6 | 18 | 24 | 30 |
violet | 7 | 7 | 21 | 28 | 35 |
Po otevření dvířek se dostanete o krok dále, nyní je před vámi o řád složitější puzzle stejného typu (viz obrázek dole). Bohužel jste otevřením dvířek přišli o použitý disk, takže teď nebudete mít ani náhodou dostatek disků pro vyřešení všech tří hlavolamů (a musíte je vyřešit všechny tři najednou). Proto si nejprve zajděte pokecat s Brimstailem ("I think Oaknock's machine is now unlocked, what do I do now?") a on pro vás vyhrabe ještě dva disky - modrý (15) a indigový (18) trojúhelník. S tím už se dá ledacos podnikat, takže se vraťte ke stroji ponořte se do řešení. Princip je v zásadě stejný jako u předchozího hlavolamu. Máte tři samostatné hlavolamy, které se liší počtem disků, které musíte vložit. pro vrchní hlavolam musíte vložit jeden disk v hodnotě zobrazeného čísla, pro prostřední hlavolam musíte vložit tři disky, součet jejichž hodnot dá dané číslo, a spodní hlavolam vyžaduje disky dva. Opište si vaše čísla (opět budou pro vás vybrána zcela náhodně) společně s počtem disků, které jsou na složení daného čísla požadovány. Pak si napište, jaké disky máte v batohu a odlogujte se. Řešení si najděte nejprve vedle na papíře, vzhledem k random eventům je skutečně nebezpečné pokoušet se řešit puzzly přimo ve hře. Rozložte si čísla na součet (patřičného počtu) čísel, která lze reprezentovat jedním diskem (jedním diskem lze reprezentovat pouze hodnoty 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,15,16,18,20,21,24,25,28,30 a 35, viz tabulka nahoře). Pokud existuje víc možností, volte takové, pro kterou můžete přímo použít nějaký disk z batohu. Jakmile si takto rodělíte cílová čísla, přiřaďte jim disky z batohu a ze zbylých disků si stanovte postup výměny tak, abyste se co nejsnáze a nejrychleji dostali k diskům, které potřebujete. Jakmile máte vše připraveno, tak se zalogujte do hry, proveďte potřebné výměny a potom dořešte puzzle. Jakmile se všechny tři kontrolky změní z červené na zelenou, klikněte na tlačítko se zeleným zaškrtávacím symbolem a jste téměř hotoví.
Dojděte si opět pokecat s Brimstailem ("Phew! I've got that machine working now. What do I need to do now?""), už to bude naposledy. Stroj na rušení iluzí pracuje a ukazuje se, že ty roztomilé bílé šestinohé potvůrky (cute creature), na které poslední dobou v gnome strogholdu narážíte na každém kroku, vlastně vůbec roztomilé nejsou, spíše naopak. Vypadá to, že mají až příliš zvědavé oči a uši a že se nejčastěji vyskytují na strategických místech gnome strogholdu. Prostě dokonalí špioni. Je potřeba informovat krále Narnoda. Běžte tedy do přízemí Grand tree a pokecejte s králem. Ten si náhlé změny designu svého mazlíčka už všiml a po vašem vysvětlení situace vám dá jednoznačný pokyn - vyhledat a zničit všechny evil creatures, které dokážete najít. Začněte tedy hned tou jeho a pak vylezte až nahoru a kilněte zvířátko u gnome pilota. Musíte kilnout celkem 6 evil creatures, v gnome strogholdu jich je ale o něco víc, nebo to tak alespoň vypada, ale jakmile zabijete šesté, ostatní zmizí. Jedno můžete najít v obchodě se zbraněmi v druhém patře grand tree. Další u spirit tree, další u brány do strogholdu. Pak najdete jedno poblíž Brimstaila a další poblíž trenéra válečných želv. A tuším že jsou tam ještě 2-3 na dalších strategických místech. Až zabijete šesté zvířátko, zajděte za králem Narnodem a tím pro vás quest skončí.
Za odměnu dostanete mimo obvyklých bodů také malé křišťálové semínko (small crystal seed). S tím můžete jít k Brimstailovi do velké jeskyně k té zpívající elfské míse. Po zapnutí stroje se už k ní dostanete, protože zmizela iluze, maskující most přes propast. No a máte-li u sebe ono semínko, můžete pravým tlačítkem vybrat volbu Sing-glass, která promění vaše semínko v magickou pilu na dřevo. K čemu je, to vědí nejspíš jen bohové, asi bude nějak vylepšovat construction. Já to zatím nezkoušel.