Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Creature of Fenkenstrain Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako středně náročný

Požadavky:
level 20 crafting
level 25 Thieving
schopnost zabít lvl 51 monstrum
dokončený quest Prist in Peril
alespoň začatý quest Restless Ghost (je potřeba amulet of ghostspeak)

Odměna:
2 questpointy
1000xp do dovednosti Thieving
Ring of Charos, který vám poslouží jako propustka do werevolf agility course.

Poznámka: Nemáte-li ještě splněn quest Nature Spirit, je výhodné dělat oba tyto questy najednou. oba mají téměř stejné požadavky a v obou potřebujete vyrobit předmět ze stříbra, tj. cestovat k nějaké výhni a zase zpět. To zabere dost času a když tuto operaci provedete pro oba questy najednou, ušetříte si jednu otravnou cestu.


Návod

Vybavení: amulet of ghostspeak, spade, 50gp, needle, 5 threads, 3 bronze vires, silver bar

Quest začíná v Canifisu přečtením vývěsky (signpost), kterou najdete pobliž křižovatky cest severně od hostince.

Vezměte si zbroj, amulet of ghostspeak a rýč (spade) a jděte z Canifisu na severovýchod (okolo slayer mastera), jakmile uvidite cestu, jděte po ní směrem na východ, až přijdete k zámku. Vstupte dovnitř a vyhledejte profesora Fenkenstraina. Řekněte mu, že přicházíte na jeho inzerát. Položí vám dvě otázky, pokud jste četli ten inzerát, nebudou vám odpovědi dělat potíže (na první otázku odpovězte braindead, na duhou gravedigging). Profesor vám uloží první úkol, opatřit mu mrtvé tělo, chce čtyři části: tělo, ruce, nohy a hlavu a ta hlava by měla mít uvnitř nějaký mozek.

Vyjděte po schodech nahoru do 1. patra, prohledejte obě knihovny a v obou si prohlédněte postupně všechny 4 knihy. Získáte tím nějaké informace a dva trojúhelníkové díly, jejichž složením dohromady vznikne šesticípý obsidiánový amulet.

Jděte zase dolů, vyjděte ven ze zámku a sledujte cestu dál na východ, až se vám ztratí mezi náhrobky. Tam vyhledejte ten nejvýchodnější a prohledejte ho. Najdete otvor šesticípého tvaru. Použijte tedy šesticípý amulet na náhrobek a potom na náhrobek zatlačte (push). Tím se dostanete do podzemí pod náhrobkem. Tady se vydejte na sever, až dorazíte na křižovatku, kde potkáte podivného tvora s tělem koně a hlavou dívky, který má na krku klíč. Zabijte to a klíč si vezměte. Jděte dál na sever, až dorazíte k bráně. Odemkněte, vylezte po žebříku nahoru a jste na ostrůvku se třemi menšími hroby. Klikněte na každý z nich pravým tlačítkem a vyberte možnost DIG (kopat). Tím získáte tělo, ruce a nohy. Zatlačte na velký náhrobek a prohledejte truhlu kousek od žebříku. Tím získate další klíč od brány a můžete se vrátit zpět do zámku stejnou cestou, jakou jste přišli.

Projděte zámkem na sever do zahrady a promluvte si s duchem bezhlavého zahradníka (na to je třeba mít nasazený ten amulet of ghostspeak). Zeptejte se ho, jak přišel o hlavu a potom, kde ta hlava je. Duch vám řekne, že to je někde v začarovaném lese a slibí, že vám to místo ukáže. Bohužel to dělá tak, že jde za vámi. Vyjděte tedy opět ven ze zámku a jděte přímo na jih skrze skupinku stromů. Jakmile budete za těmi stromy, zkontrolujte si, že je duch zahradníka s vámi, případně se ho zeptejte na směr - řekne vám, že máte jít na jihovýchod. Takže jděte na jihovýchod, až dorazíte k jezírku s ostrůvkem uprostřed. To obejděte směrem na východ podél severní strany a jděte na východ a mírně na jih. Ptejte se ducha na směr a rozhlížejte se po jednoduchém (a špatně viditelném) kovovém kříži, trčícím ze země. Jakmile ho najdete, opět dejte dig (kopání) a vykopejte zahradníkovu hlavu. Bohužel mozek už je úplně rozložený, takže teď si musíte opatřit nějaký jiný.

Jděte zpět na západ (a mírně na sever) do Canifisu. v bance odložte rýč a vezměte si 50gp, jehlu, 5 nití a tři bronzové dráty. Z banky se odeberte do hostince a promluvte si s hostinským. Požádejte ho o něco k jídlu a on vám za 50gp nabídne delikatesu: řádně odleželý lidský mozek naložený v lihu! Nekupte to za takovou cenu. Tada kupte to a použijte to na vykopanou hlavu. Tím máte vše, co po vás profesor chtěl, takže se vraťte do zamku a tělo mu předejte. Profesor zjistí, že nemá jehlu a nitě a pošle vás pro ně. Promluvte si s ním ještě jednou a dejte mu je. Tím je tělo připraveno k oživení

Pro oživení těla je ovšem potřeba zachytit energii blesku a s tím bude problém, protože bleskosvod je rozbitý. Profesor vám ho tedy nařídí opravit. Promluvte si s ním ještě jednou a dozvíte se, že potřebujete hrot. odlitý ze stříbra. Jděte na zahradu a promluvte si se zahradníkem o formě na odlévání (mould), zahradník si vzpomene, že ho naposledy měl, když čistil komín. Vzpomínáte si na knihu o vymetání komínů, co jste četli v knihovně? Promluvte si se zahradníkem ještě jednou a zeptejte se na klíč od zahradní boudy. Není to moc logické, ale duch ten klíč vytáhne z kapsy a dá vám ho. Vlezte do boudy a prohledejte skříň. Najdete smeták. Vyjděte ven na zahradu a vezměte si z hromady 3 kůly. Použijte je postupně na smeták a tím si vyrobíte, s použtiím toho bronzového drátu, prodloužený smeták, vhodný jako nouzové řešení na vymetání komínů. Jděte do 1. patra a v západním křídle, tam co je knihovna, použijte vytvořený vymeták na krb. A ejhle, forma na odlití nového hrotu pro hromosvod je na světě.

Dobrá, vyhledejte tedy nějakou kovářskou výheň a vezměte k ní formu (conductor mould) a silver bar. použijte bar na furnace a odlijte hrot hromosvodu. Nyní jděte do zámku, do 1. patra a tam do místnosti ve středu jižní strany. Vylezte po žebříku nahoru a opravte hromosvod. Přesně v tom okamžiku do něj uhodí blesk, a pracně udělaný konduktor se opět roztaví. Ale nevadí, dílo už bylo vykonáno. Slezte dolů a promluvte si s profesorem. Přijde vám poněkud vyděšený a požádá vás o likvidaci výsledku tohoto experimentu. Podařilo se mu monstrum zamknout v centrální věži a klíč je vám, samozřejmě, k dispozici.

Vylezte tedy opět nahoru do poschodí, jděte tentokrát do střední severní věže (použijte klíč od profesora) a vylezte nahoru. Místo zabíjení si s monstram důkladně několikrát pokecejte, dozvíte se zajímavé věci. Nakonec vás monstrum požádá o zneškodnění profesora "odebráním" artefaktu, který profesor neoprávněně používá. Taky vám řekne, k čemu ještě se dá Ring of Charos použít. Jděte tedy dolů, vyčórujte milému profesorovi z kapsy ring of Charos a questu je konec a odměna je vaše.