Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Forgettable Tale of a Drunken Dwarf Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako lehký

Požadavky:
lvl 17 Farming
lvl 22 Cooking
dokončený The Giant Dwarf quest
dokončený Fishing Contest quest

Odměna:
2 questpoints
5000 xp do dovednosti Farming (!)
5000 xp do dovednosti Cooking
2 dwarven stouts(m)


Návod

Vybavení: 1 ale (pivo), alespoň 202gp (raději pár K), farmářské náčiní - rake, seed dibber a spade, 2 buckets of water(kyblík s vodou, může být i prázdný, voda je k dispozici), 2 barley malt, pot of ale yeast (možno koupit na místě za 25gp), beer glass (možno koupit pivo za 1-2gp a vypít)

Úkol začíná v trpasličím městě Keldagrim rozmluvou s velitelem stráží Veldabanem. Vezměte si nejprve z banky jedno pivo (nebo si ho kupte v hostinci) a peníze. Pak jděte za Veldabanem, najdete ho v budově stráží na západní straně města. Veldaban vám poví, že Red Axe company odešla z města neznámo kam, a že by tedy potřeboval znovu vaší pomoc při pátrání, o co jde těmhle potížistům tentokrát. Odpovězte Veldabanovi na jeho otázky "Very interested!", "Yes" a Sounds like just the job for me!" a on vás pošle vyzpovídat ožralého trpaslíka v západním Keldagrimu (je to příbuzný toho otravy, co rozdává kebaby po světě). Zdá se, že ten jediný něco ví. Vaše postava se tam automaticky přesune. Zeptejte se na Red Axe ("I need to know about the Red Axe..."), ale nic se nedozvíte, trpaslík vám nic zajímavého neřekne, protože na sucho se neda hovořit. Pokecejte znovu a tím mu nabídnete pivko. Obyčejným pivem ho ale moc neuspokojíte, on chce něco OPRAVDU dobrého. Jako je například Kelda stout. Ale ten je příliš vzácný, v žádné hospodě ho nenajdete. Možná byste ho mohli uvařit sami, trpaslík má u sebe jedno semínko a je si jistý, že když obejdete pár vyhlášených ožralů jako je on, určitě se vám podaří sehnat všechna čtyři semínka, která potřebujete na vypěstování tohoto speciálního chmelu.

To má náhodou pravdu. Kousek na jih od jeho domečku se nachází hostinec Laughing Miner, okolo kterého obchází Rowdy dwarf. Oslovte ho a zjistíte, že semínko skutečně vlastní, nicméně vydá ho až po splnění malého úkolu. Tady pozor, jsou to stejné úkoly, které zadává i mimo tento quest. Spočívají v donesení nějaké neobvyklé až absurdní věci (hromádky popela nabo prachu z vampíra, kýblu velbloudích exkrementů, spálené kuře...) a to v limitu přibližně 15 minut. Po uplynutí limitu už je vám daná věc na houby, protože dwarf bude chtít něco jiného. Naštěstí je možné si s trpaslíkem znovu promluvit a úkol si změnit, a to i několikrát za sebou. Většinou bude váš úkol vyžadovat cestování, nezapomeňte proto na důlní vozíky a jejich tratě vedoucí pod white wolf mountain a do dwarven mines. Trať do white wolf mountain můžete použít rovnou, je to ta čtvrtá od severu, lístek stojí 100gp. Doveze vás do podzemní zkratky zpřístupněné ve Fishing contest questu. Tam vyhledáte na stole dwarven stout a seberete ho. Pak si promluvíte s důlním inženýrem Khorvakem (měl by se flákat někde poblíž) a vnutíte mu ("What if I offer you a drink") ten dwarven stout výměnou za jeho semínko. Pak se vraťte do Keldagrimu a po splnění úkolu od rowdy dwarfa a vyinkasování odměny se přesuňte do západní části města, do hostince jižně od banky. Tam pokecejte a popijte s trpaslíkem Gaussem a dostanete bez potíží poslední čtvrté semínko.

Běžte do banky a vezměte si farmářské načiní (kompost netřeba a vlastně ani voda). Běžte ke speciálnímu chmelovému poli východně od banky a pokecejte se zahradníkem Rindem (měl by být někde jižně od políčka). Potom odstraňte trávu a zasaďte seminka Keldy. Počkejte asi 15 minut než to vyroste a pak skliďte "úrodu" (překvapivě malá, ale stačí). Popadněte dva kyblíky s vodou (voda se dá nabrat ze studny východně od přístavu), 2 barley malt, beer glass a ale yeast nebo peníze a jděte do hostince Laughing miner. Vyjděte do prvního patra a použijte vodu na káď, pak přidejte barley malt, potom Kelda hops a nakonec ale yeast (pokud nemáte, seberte ze stolu v rohu místnosti prázdný hrnec a promluvte si s přítomným trpaslíkem - rád vám do "vašeho" hrnce nasype ale yeast za pouhých 25gp). Počkejte dalších asi 15 minutek a až bude pivo hotové, otočte ventilem (valve) a přečerpejte tak pivo do sudu. Potom na sud použijte beer glass a získáte pintu Kelda stoutu, se kterou si dojděte pokecat s drunken dwarfem. Toto pivko ho konečně probere a bude vám schopen vyprávět svůj příběh, tedy alespoň tu část, co si pamatuje. No když pomineme pár méně uvěřitelných příhod (jako jsou růžoví draci), tak se zdá, že se mu tohle všechno přihodilo při prozkoumávání chodeb, nalézajících se jižně od terminálu důlních vozíků. Vydejte se tam a pokecejte s konduktérem poblíž krátké trati se dvěma vozíky, vedoucí do zablokovaného tunelu zhruba uprostřed jižní stěny. Použijte volbu "Ask about closed off tunnel". Dozvíte se, že k odblokování tunelu potřebujete zásah vyšší autority. Fajn, promluvte si s ředitelem mining company, které jste členem (pokud to nepůjde, pokecejte nejdřív s Veldabanem, tady je v tomto okamžiku nějaký bug, prověřím to, až to půjdu podruhé). Ředitel zařídí odblokování trati a vy se můžete vydat na cestu do neznáma.

Nastupte do vozíku a posunete se na plošinku na okraji velké jeskyně, plné kolejí a výhybek. Na plošině je truhla, ve které najdete speciální žlute a zelené kameny, a zařízení na nastavování výhybek. Výhybky nastavujete položením kamenů (klikáním) na příslušné body na schematu (mapě) na panelu přístroje. První kliknutí nastaví výhybku doleva (máte-li volný zelený kámen), druhé kliknutí nastaví výhybku doprava (máte-li volný žlutý kámen) a třetí kliknutí výhybku zablokuje (a uvolní případně kámen pro použití jinde). Počet kamenů, které můžete použit, se zobrazuje v levém horním rohu řídícího panelu. Nastavte panel podle následujícího obrázku a nastupte do vozíku (ride cart).

Dojedete na plošinku s další truhlou, ve které najdete další kámen. Klikněte na vozík a vraťte se tak zpět k řídícímu pultu. nyní nastavte trať podle prvního obrázku dole a vyzvedněte si další kámen. Nakonec nastavte trať podle druhého obrázku dole a tím tuto jeskyni překonáte.

Následuje animovana sekvence, kde se dozvíte něco málo o plánech klanu Rudých seker. Pokoukejte a pak se doplazte po horní plošině na druhou stranu a prolezte otvorem do dalšího kolejiště-bludiště. Teď už asi tušite, co máte dělat. Kdybyste se ztratili, podívejte se na obrázky dole.

Po překonání druhého bludiště se dostanete do archivu, tady prohledejte západní knihovnu u severní stěny (a přečtěte si knihu) a bedny s papíry na vrchu. Dvě z nich obsahují zajímavé materiály. Pak odejděte východním otvorem a ocitnete se v dosud nejrozsáhlejším bludišti kolejí. Schema trati je navíc tentokrát bez navigačních značek (ale zvládl jsem to na první pokus bez jediné zbytečné jízdy :)). Řešení viz obrázky dole.

Za touto poslední jeskyní následuje animace, kde se sice dozvíte další podrobnosti o plánu Rudých seker, ale na konci animace budete chyceni a bude vám vymazána paměť stejným způsobem, jako trpaslíkům před vámi. Ocitnete se zmatení venku na začátku trati a tunel bude opět zablokovaný. Dojděte k Veldabanovi a pokecejte. Pak si vemte 3gp a jděte k prodejci kebabů východně od přístavu. Kupte si jeden a jděte do hostince Laughing miner. Tam si kupte pivo a pak se zakousněte do kebabu. Vychutnejte si závěrečnou animaci a tím je tento úkol (ne)úspěšně uzavřen.