Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Black Knights' Fortress Quest

úkol je určen pro všechny hráče a je to snadný úkol pro odvážné dobrodruhy

Požadavky:
12 quest points

Odměna:
* 3 questpoints
* 2500 gp

Poznámka
Tento úkol je možné pohodlně splnit i na nízkém combat lvl (dokonce i na combat lvl 3). Samozřejmě to vyžaduje jinou taktiku, než když úkol bude plnit někdo, kdo zabije černého rytíře jedním úderem a vlastně si toho ani nevšimne. Návod je napsán právě s ohledem na hráče s nízkým combat lvl, tj. tak, aby se hráč co nejvíce vyhýbal boji a zranění. Máte-li vyšší úroveň bojových zkušeností, můžete zvolit ofenzivní postup a cestu ke splnění questu si prosekat.


Návod

Vybavení:
iron chainmail armor (železné kroužkové brnění), bronze medium helmet (otevřená bronzová helma) a cabbage (hlávka zelí)

Úkol je velmi jednoduchý a krátký, vybavení lze opatřit snadno vlastními silami nebo zakoupením v obchodech. Iron chainmail dostanete v obchodě ve Faladoru kousek západně od jižní brány, bronze medium helmet lze zakoupit v obchodě s přilbami v Barbarians village (nejzápadnější domeček severně od cesty) a cabbage seberte kdekoliv na poli krome Draynor manoru (přinejhorším se můžete cestou k pevnosti zastavit v klášteře a na jeho severní straně najdete zahrádku plnou zelných hlavek). Zelné hlavky (cabbage) doporučuji vzít ve větším množství (alespoň 2), je totiž velmi snadné na ně omylem kliknout levým tlačítkem a sníst je (což vám sice vyléčí nějaké to zranění, ale v questu vám to moc nepomůže, spíš naopak). Rovněž se hodí nějaké to brnění a jídlo, zejména postavám s nižším combat lvl.

Úkol začína v pevnosti bílých rytířů ve Faladoru, konkrétně ve druhém patře západní věže. Rytíř sir Amik Varze ovšem hledá pomoc zkušeného dobrodruha, takže, pokud nemáte alespoň 12 quest points, úkol vám nezadá (v tom případě si jděte udělat nejdřív nějaké jiné úkoly, nejlépe takové, co davají hodně qp - Goblin diplomacy, Erik the chicken a Romeo and Juliet). Úkol zahájíte tak, že v rozhovoru s rytířem Amikem postupně zvolíte "I seek a quest", "I laugh in the face of danger!" a nakonec "Ok, I'll do my best". Cíle vaší mise, pokud ji přijmete, jsou jednoduché: Infiltrovat pevnost černých rytířů, zjistit podstatu jejich nové tajné zbraně a úspěšně ji sabotovat.

Shromážděte si tedy výbavu a vyražte do pevnosti černých rytířů (Black Knights¨Fortress). Ta se nachází v severní části náhorní roviny severovýchodně od Faladoru. Okolo pevnosti je několik agresivních rytířu, ale těch si nemusíte všímat. Proběhněte ke služebnímu vchodu pro strážné, který je z jižní strany západního křídla, nasaďte si iron chainmail armor a medium bronze helmet a projděte dveřmi. Pokud si je nenasadíte, stráž vás dovnitř nepustí (je to vchod jen pro strážné, nemáte-li uniformu, dovnitř nemůžete). Jakmile budete uvnitř, můžete si nasadit své nejlepší brnění, uniformu potřebujete skutečně jen na průchod vstupními dveřmi.

Uvnitř, hned naproti vstupním dveřím, uvidíte divnou věc. Je tam malá místnost bez dveří, ze které vede žebřík nahoru. Podíváte-li se pozorně na zeď mezi touto místnůstkou a vstupní halou, zjistíte, že se na jednom místě na ni dá zatlačit (push wall). Udělejte to (klikněte na ni) a vaše postava si otevře tajné dveře a projde dovnitř. Vylezte po žebříku nahoru a budete v další malé místnosti bez dveří a oken, kde je pouze jeden žebřík dolů (potom jste sem přišli) a jeden žebřík nahoru (po tom zachvilku vylezete). Nedá se tu dělat nic, ale na chvilku se tu zastavte a rozhlédněte se. Svou pozornost zaměřte především na žebříky v místnostech jižně a jihovýchodně od vás a dvoje dveře mezi nimi. Pokud mate malý combat lvl a nemáte bodyguarda, který by vam otevřel dveře a vyčistil cestu, bude muset být rychlí - nechte si energii pro doplnit na 100%, přepněte si pohyb na RUN, přepněte si také autoretaliate na OFF (abyste se zbytečně nezdržovali vracením ran) a otevřte si inventář (abyste měli rychlý přístup k jídlu). Nahoře o patro výš může a nemusí být černý rytíř, záleží na tom, jestli jsou dveře do věže zavřené, a kde byl, když se zavřely. Raději počítejte s tím, že tam bude. Takže se nadechněte, připravte se a vyšplhejte nahoru, kousek od vás na jih za rohem je žebřík dolů, takže šup na něj, ke dvěma černým rytířům co se tam na vás už těší. Proběhněte na východ zkrze dvoje dveře a vyšplhejte nahoru po žebříku za nimi. Tam se nezastavujte, je tam další černý rytíř, hned zase sešplhejte po vedlejším (o jedno pole na východ) žebříku dolů. Tady si můžete chvíli odpočinout a dokonce se i pomodlit u oltáře (a doplnit si tak prayer, pokud jste ho používali). Pokud chcete, můžete si přes plot postřílet ty dva rytíře, co vás před chvilkou tak prohnali. Z místnosti s oltářem vedou dveře na západ do uzké klikaté chodby, ve které jsou dva rytíři, kteří napadají všechny postavy bez ohledu na combat lvl (ti v předchozích místnostech napadají jen postavy do combat lvl 66). Kousek na západ od těchto dveři je umístěn žebřík, vedoucí dolů. Počkejte, až budou rytíři dál od dveří, otevřte je, proběhněte k žebříku a slezte dolů.

Tím jste se dostali do úzké chodby tvaru L, kde můžete opět nabrat ztracené síly a také tu můžete splnit druhou část vašeho úkolu (tou první bylo dostat se dovnitř pevnosti). Teď musíte zjistit, jakou tajnou zbraň to ti černí rytíři vlastně mají. Jděte na jižní konec chodby a dívejte se pozorně na východní zeď. Kousek od jižního konce je v této zdi díra s mřížkou (grill). Hmm, copak se asi děje v místnosti vedle? Klikněte na mřížku (Listen at grill) a vaše postava začne odposlouchávat velmi zajímavý rozhovor. Dozvíte se nejenom, že tajnou zbraní černých rytířů je invisibility potion (letkvar neviditelnosti), ale také, že tuto zbraň můžete snadno sabotovat na dobu kolem pěti let pouhým přidáním jakéhokoliv nemagického zelí do čarodějčina kotle. To je jistě skvělé, jenže jak se s tím zelím k tomu kotli dostat?

Vraťte se stejnou cestou zpět do vstupní haly. Tam si odpočiňte, zkontrolujte přítomnost zelí (cabbage) ve svém batohu a klikněte na dveře, vedoucí ze vstupní haly do sálu na východě. Zastaví vás stráž a varuje vás, že černí rytíři zabijí každého, kdo dveřmi projde (nebo to aspoň zkusí). Vyberte odpověď "I don't care. I'm going in anyway" a než kliknete na "click here to continue", počkejte, až nebude žádný rytíř poblíž dveři a žebříku, který se nachází pár kroků na severovýchod od dveří. Pak dokončete rozhovor, tím projdete dveřmi a rytíři se rozběhnou směrem k vám s úmysly černými jako jejich brnění. Nevšímejte si jich, doběhněte k žebříku a vyšplhejte po něm nahoru. Projděte úzkou chodbou až na její jižní konec a tam opět zatlačte na zeď (push wall). Ocitnete se velké místnosti plné harampádí, kde je pro vás nejdůležitější velká díra v podlaze. Asi se jedná o odvod kouře z místnosti pod vámi, protože, když se do té díry mrknete, můžete přímo pod ní vidět bublající kotel s letkvarem neviditelnosti. Hmm, jaká náhoda. Možná by se tam tou dírou dalo i něco přidat? Například hlávka zelí? Otevřte si batoh, klikněte PRAVÝM tlačítkem na zelí (cabbage) a vyberte "Use" z kontextového menu. Potom klikněte na díru v podlaze a z letkvaru neviditelnosti se stane bezcenný toxický odpad.

Poslední část úkolu je tím úspěšně splněna, takže hupky dupky zpatky do Faladoru, vyzvednout si od rytíře Amika Varze svoje penízky. Rytíř vám do kapsy upustí naditý měšec s 2500 kulaťoučkých žluťoučkých mincí a tím je tato mise definitivně uzavřena.