The Giant Dwarf Quest
tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako lehký
Požadavky:
lvl 33 Magic
lvl 16 Firemaking
lvl 14 Thieving
lvl 12 Crafting
doporučeno lvl 20+ Smithing
doporučeno lvl 20+ Mining
Odměna:
2 questpoints
2500 xp do dovednosti Mining
2500 xp do dovednosti Smithing
2500 xp do dovednosti Crafting
1500 xp do dovednosti Magic
1500 xp do dovednosti Thieving
1500 xp do dovednosti Firemaking
Návod
Vybavení: law a air rune, logs, coal, tinderbox, 200gp, redberry pie, iron bar, 3 cut saphires, náhodné množství ores a bars pro plnění úkolů vybrané korporace.
Jděte do jeskyně východně od Relleky, severně od Mountain camp. Na mapě je označena červeným vykřičníkem. Vlezte dovnitř a hned naproti najdete díru ve stěně (mezi dvěma kamennými trpaslíky). Prolezte i tou a jste v dole, kterým protéká řeka. Hned u vchodu najdete molo a loďku. okolo se poflakují dvě postavy - dwarven boatman a dwarven ferryman. Převozník (ferryman) vás za 2gp dopraví přes řeku, kde lze těžit copper a tin ore a, pokud máte dokončen Between the Rock... quest a zlatou přilbu, také zlato. Ale to teď nechcete. Promluvte si s lodníkem (boatman) a ten vám nabídne přepravu do města Keldagrim a to dokonce zdarma! Jeho nabídku přijměte ("That's a deal!") a odklikejte i další postup (Yes, I'm ready and don't mind it taking a few minutes."), pokud hrajete v low resolution modu, budete muset potvrdit, že chcete úvodní animaci viděte pouze v low res ("Watch cut-scene in low detail"). Tím si spustíte úvodní někalikaminutovou animaci questu. Animace končí tím, že vaše loď narazí do sochy krále trpaslíků a zcela ji zničí. Po přistání jste zatčeni stráží černých trpaslíků a předvedeni před jejich velitele Veldabana. Tam animace končí a plynule přejde do normálního rozhovoru. Odsouhlaste svou pomoc při "rekonstrukci" zničené sochy ("Yes, I will do this") a budete odesláni za sochařem Blasidarem jako pomocná síla. Blasidar a jeho model Riki sídlí na pravém břehu řeky, kam se dostanete buď přes most uplně na severu města nebo průchodem přes první patro velké centrální budovy korporace. Blasidarovo studio najdete přes ulici východně od vchodu do budovy korporace (tj. Zhruba ve středu východní čtvrti). Blasidar neví co s vámi, ale pak přijde na myšlenku, že byste mu mohli vyřídit nějaké pochůzky. Odsouhlaste mu tuto myšlenku ("Yes, I will do this") a dostanete za úkol sehnat pro Rikiho boty, šaty a sekeru. Takové, aby v nich Riki vypadal jako král. Nejlépe když se obrátíte na řemeslníky tady ve městě.
Tak jo, vyjděte z Blasidarova domu a jděte na západ do sídla korporace. Tady v přízemí je cosi jako trh plný obchůdků a v jihozápadním rohu najdete obchodníka s oděvy Vermundiho. Optejte se ho na šaty ("Yes, I'm looking for some special clothes") a on vás nakonec pošle do knihovny za knihovníkem Hugim pro nějaké podklady. Vylezte po schodech v jihovýchodním rohu do prvního patra, tam přejděte do západní části a sestupte po kterémkoliv schodišti dolů. Vyjděte z budovy korporace a zamiřte do jihozápadního rohu města. Tam najdete obchod s ?. Obchodník Saro vám na dotaz po královských botkách ("Yes, I'm looking for a pair of special boots") řekne, že takové boty právě prodal trpaslíku Dromundovi a popíše vám i cestu k Dromundovu domku. Dromundův domek se nachází severně od banky, ale Dromund sám je přepodivný pavouk. Boty si nekoupil na nošení, ale na vystavení ve svém domě . A ještě ke všemu vystavuje každou botu zvlášť. A neprodá je za nic na světě. Hmm. No dobře, když neprodá, tak neprodá. Jděte ke stolku u jižní stěny, počkejte, až k vám bude bude Dromund, který neustále krouží po domě kolem centrálního stolu po směru hodinových ručiček, obrácen zády (tj. až půjde na sever) a botu seberte a jděte ven z domku. S druhou botou toto udělat nelze, musíte ji šlohnout oknem pomocí kouzla telegrab a i to vyjde jen pokud se trpaslík zrovna nedívá (tj. je někde na východní straně domu a jde na jih). Západně od Dromundova domku najdete zbrojířův krámek, kde se můžete poptat po sekeře ("Yes, I'm looking for a particular battleaxe" a "Blasidar the sculptor needs it for his statue"). V tomto případě jde o skutečnou originální sekeru krále Alvise, čemuž odpovídá i její současný stav. Než ji bude moct sochař použít, bude se muset sekera nejprve opravit. Nabídněte se, že sekeru opravíte ("Perhaps I can repair the axe?"), a zbrojiř Santiri vám sekeru konečně vydá společně s informací, že ostří musí opravit trpaslík klanu Imcando a držadlo můžete opravit sami s použitím tři broušených safírů. Od Santiriho jděte do banky a uložte tam vše co máte, tak aby vaše váha byla co nejmenší menší. Pak jděte na severovýchod od banky, vyhledejte knihovnu a promluvte si s knihovníkem ("Do you know anything about King Alvis' clothes?"). Knihovník (librarian) ví i neví (jak je vidět, všichni knihovníci jsou stejní). Hugi neví nic konkrétního, ale ví o knize, kde by to něco být mohlo. A jako obvykle, knihu si musíte najít sami. Je velmi stará, bude tedy někde hodně vysoko (hmm. že by trpaslíci, když jim dojde místo na polici, vykopali podlahu o pár palců a přidali polici dospod? Z hlediska trpaslíka to dává celkem smysl :D). Vylezte tedy po žebříku na police s knihami v jihozápadním rohu (aspoň tam jsem našel knihu já, je ale možné, že ji budete mít jinde). Pokud nbudete moc vážit, nedostanete se až nahoru a knihu nezískáte!
Nevím, co se stane, pokud nemáte znalosti o Thurgově identitě z questu Knight's Sword, všechny moje postavy tento quest mají a nevidím důvod, proč by ho někdo mít neměl. Je to úkol poměrně jednoduchý a poskytuje za odměnu vysoké navýšení jinak pomalého skilu smithing. Další postup je tedy pro hráče, kteří quest Knight sword mají dokončený nebo kteří alespoň dokončili jeho první krok (tj. návštěvu Relda v královské knihovně). Odcestujte do Faladoru nebo Draynoru a vemte si z banky ty boty, knihu a rozbitou sekeru, 3 cut saphires, iron bar, redberry pie, logs (jakékoliv jste schopni zapálit, takže nejlépe obyčejné), coal, tinderbox a alespoň 200gp. Běžte do Port Sarimu a dál na jižní útes do Thurgova domečku. Promluvte s Thurgem a dejte mu koláč. Pak s ním pokecejte ještě jednou a zvolte téma "Can you help me with this ancient axe?". Thurgo rád pomůže (za ten koláč), ale musíte mu dát jeden iron bar. Jakmile vám Thurgo opraví sekeru, dostanete na výběr možnost vrátit se instantně do Keldagrimu. Když ji zvolíte, ocitnete se v Blasidarově domku a ušetříte si spoustu chození. Promluvte si s Rikim a tím mu dáte boty. Použijte safíry na sekeru a znovu si pokecejte s Rikim, sekeru vám odebere. Zbývá opatřit šaty. Jděte za Vermundim a pokecejte na téma šaty. Krejčík je spokojen, ale potřebuje páru v jeho tkalcovském stroji. Použijte tedy dřevo (logs) na mašinku při západní stěně (současně se automaticky spotřebuje i kus uhlí) a pak na to použijte ještě tinderbox. Tím náplň zapálíte a uvedete tak parní pohon do chodu. Znovu pokecejte s Vermundim na téma šaty a tentokrát bude chtít 200gp. Zaplaťte ("Yes I'll pay") a konečně dostanete šaty. Dojděte si naposledy promluvit s Rikim a pak si pokecejte s Blasidarem. Ten už může (a taky to udělá) usochat bezhlavou sochu. Bohužel hlavu zatím dokončit nemůže, protože se konsorcium zatím nedohodlo, jakou tvář by socha měla mít. Mohl byste nějak popohnat hlasování konsorcia v této věci?
Všechny společnosti (korporace) sidlí v prvním patře té velké budovy. Vyberte si kteroukoliv kromě Red Axe a promluvte si se sekretářem. Za ředitelem vás zatím nepustí, požádejte tedy sekretáře o práci ("Is there anything I can help you with?"). Pokud ji nemůžete splnit, odmítněte ji (například natěžit stříbro v čase kolem 15 minut je téměř nemožné, takže nemáte-li nějaké v bance...). Po splnění asi 5 úkolů sestávajících z doneseni určeného množství rudy v zadaném čase vás už sekretář pustí za ředitelem korporace. Nechte si zadat job i od něj, tentokrát půjde o bary, a jak ho splníte, tak už můžete s ředitelem pokecat o tématech vašeho členství v korporaci ("I'd like to officially join your company") a potom o hlasování o tváři ("Blasidar the sculptor has sent me"). Slibte mu svůj hlas ("Yes! Long live the ...!") a pak jděte za velitelem Veldabanem zorganizovat své entree na schůzi konsorcia. Na schůzi jděte ("I am ready" a "I want to attend, no matter how long it takes!") a hlasujte pro svého ředitele (to se stane automaticky). Balsidar pak vyrobí patřičnou hlavu a je hotovo...
Poznamka k těžbě, můžete použít vlakovou přepravu do dwarven mine pod Faladorem, boatmana k přepravě do dolu před městem a nezapomeňte na maly důl kousek od vchodu do jeskyně, kde je spousta železa a dvě mithrilové skály. Přímo uvnitř města je malý důl na coal (severovýchodní roh). Takže se dá natěžit vše kromě silver a runite v docela rozumném čase. Runite ovšem korporace chtít nebudou (aspoň není známo, že by ho po někom chtěly). Pro lidi bez questu Between The Rock... může být problematické i zlato, ty dva rocky ve dwarven mine nemusí stačit a mohou být obsazeny. Máte-li pochybnosti, práci raději odmítněte.