Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

The golem Quest

Jedná se o snadný úkol pro platící hráče

Požadavky:
level 20 Crafting
level 25 Thieving

Odměna:
1 questpoint
1000xp do dovednosti Thieving
1000xp do dovednosti Crafting
plus 2 safíry, 2 smaragdy a 2 rubíny (vše broušené)


Návod

Vybavení: 4x soft clay, empty vial, papyrus, pestle a mortar, hammer a chissel (na obstarání drahokamů na konci questu), 10gp nebo 2 shantay passes
doporučen desert suit, waterskin s vodou, knife, runy pro teleportaci do Varrocku a glory ammy pro teleport do Al-Kharidu.

Quest začíná "rozhovorem" s rozbitým hliněným golemem v ruinách města Uzer. Běžte do Shantay pass a vezměte si měkky jíl a 5gp (nebo Shantajův pas) a případně i desert suit, vodu a runy pro teleportaci do Varrocku. Nejlépe se do Uzeru dostanete, když projdete přes Shantay Pass a odtud poběžíte pouští přesně na jihovýchod, dokud nedoběhnete k řece. Pokud jste běželi správným směrem, měl by být blízko vás most přes řeku. Přejděte a běžte přímo na východ, dokud nepříjdete k ruinám města Uzer. Na minimapě uvidíte značku pro začátek úkolu (modrou hvězdu) a někde v těch místech se vyskytuje polorozpadlý golem. Promluvte si s ním, ale nic moc z toho nebude. Zeptejte se ho, zda nepotřebuje opravit ("Shall I try to repair you?") a úkol tím bude zahájen.

-- mapa bude až bude, tj. až bude podklad od Jagexu, sám ji kreslit nebudu --

Fáze 1 - opravit golema. Použijte na něj postupně 4 kusy namočeného jílu (slyšel jsem 4-6, ale mě fungovaly 4) a golema tím opravíte. Jakmile se vám to podaří, dozvíte se od něj, že byl zkonstruován pro zabití démona dole v chrámu a že by potřeboval otevřít dveře k portálu, za kterým se démon skrývá. Dveře se otevřou tak, že se malé sošky ve výklencích ve středové místnosti natočí směrem ke dveřím. Běžte tedy dolů do chrámu a záhy zjistíte, že golemův návod má drobnou vadu. Jedna soška chybí. Prozkoumejte (examine) prazdný výklenek a pak si ještě seberte jednu černou houbu (pick black mushroom), které tady dole tu a tam rostou (pozor! nejíst!). Vyjděte ven a jděte k hromadě beden západně od ruin chrámu. Můžete je prohledat, celkem nic nenajdete (vlastně v nich nenajdete vůbec nic), ale východně od beden leží na zemi starý dopis (letter) od archeoložky Ellise drahému Varmenovi. Přečtěte si ho a pak se dopravte do Digsite východně od Varrocku.

Elissu najdete v severovýchodním rohu Digsite. Promluvte si s ní o dopisu ("I found a letter in the desert with your name on") a ona vás pošle do knihovny ve zkušební místnosti tady v Digsite. Jděte tam a prohledejte knihovnu v jihovýchodním rohu místnosti. Najdete Varmen's expedition notes. Dobře si je prostudujte (read) a vraťte se k Elisse. Tentokrát se jí zeptejte na zmizelou sošku ("Where is statuette that Varmen took back from Uzer?"). Kdepak by asi tak mohla být? Expedice byla financována muzeem ve Varrocku a soška se tedy nachází v tamní expozici.

Zajděte si tedy ve Varrocku do muzea a tam vyhledejte kurátora. Nenápadně mu vyberte z kapsy klíč od vitríny (pick pocket currator), vylezte do prvního patra, použijte klíč na vitrínu a soška je vaše. Jděte do banky a vyzvedněte si prázdnou lahvičku (empty vial) a hmoždíř s paličkou (pestle and mortar). Použijte hmoždíř na černou houbu a získáte tak lahvičku černého inkoustu. Přesuňte se opět do Shantay pass a vyberte si z banky sošku, inkoust, hammer, chissel a papyrus.

Běžte pouští k mostu přes řeku, přejděte ho a od mostu jděte na sever (a maličko na východ) dokud nedorazíte k horám. Ty obcházejte směrem na východ a pořád se snažte jít na sever až už to dál nejde a hory zamíří přímo na východ. Na tomto místě se pohybuje pták fénix. Najděte ho a vytrhněte mu péro z ocasu (zkoušejte to, dokud se to nepodaří, ne vždy to vyjde na první pokus). Jakmile budete mít péro, zamiřte na jihovýchod do ruin Uzeru.

Tady vstupte do chrámu, vložte čtvrtou sošku do prázdného výklenku a pak potočte všechny sošky tak, aby se dívaly na dveře (západní otočte doleva a východní doprava). Dveře se otevřou a vy jimi můžete projít do trůnního sálu démona Thammarona. Nebojte se, z démona za ty století už zbyla jen čistě ohlodana kostřička (tak by mě zajímalo, co si to tam na něm vlastně pochutnalo). Kostru prozkoumejte (examine). Na opačné straně sálu najdete trůn ozdobený drahými kameny. Použijte na něj kladivo (ale musíte mít u sebe i chissel) a kameny jsou vaše. Bude jich 6, takže bacha na volné místo v batohu. Můžete si je vyzvednou i po dokončení úkolu, takže není žádný spěch.

Dobrá, je potřeba informovat golema, že už je tady úplně zbytečný. Vyjděte portálem zpět a seberte kousek na západ od dveří zvláštní klíč (strange impliment). Vraťte se ke golemovi a promluvte si s ním, jenže golem se nám na své misi poněkud zasekl a na vaše ústní pokyny nereaguje. Je tedy potřeba mu pokyny vnutit ve formě písemné. Namočte fénixovo pero do inkoustu a pak ho použijte na papyrus. Pěkně velkými písmeny "YOUR TASK IS DONE". Vyhledejte golema a použijte na něj, v krátkém sledu po sobě, nejprve "klíč" (strange impliment) a potom instrukce na papyrusu (Golem progam). Golemův program se updatuje a spokojený golem vás opustí. Tím je úkol u konce.