Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Itchlarin's Little helper

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako středně obtížný

Požadavky:
schopnost zabít monstrum lvl 80 (91?)
dokončený Gertrude's Cat quest
vlastnictvi kočky v jakémkoliv stavu (cat, kitten)
schopnost řešit puzzle

Odměna:
2 questpoints
Amulet of Catspeak
4500xp Thieving
4000xp Agility
4000xp Woodcutting

Poznámka: tohle je první verze, ještě jí doplním


Návod

Vybavení povinné:
asi 50gp, 2x shantay pass nebo 10gp, willow log, 2 empty buckets, knife, tinderbox, waterskin(4)

Vybavení doporučené:
desert robes, waterskin, nabitý glory ammy, antipoison(!), jídlo, prayer pots

Vezměte si vše kromě bucketů a jděte do pouště k malému táboru severně od města Sophanem. Tam najdete zvláštní ženu (warderer), která se bude bát vaší kočičky. Dejte kočku pryč za nabídku tajného přístupu do města (zvolte "Why? What`s your problem with it?"), ale když to uděláte, bude chtít ještě waterskin a tinderbox ("OK. I`ll get your supplies"). Dejte jí tyto věci ("Yes. I have them all here") a budete za odměnu zhypnotizováni a odesláni do města.

Z tranzu se proberete uprostřed města poblíž vchodu do pyramidy a s podivnou nádobou v batohu. Navíc se k vám všichni obyvatelé města zaujímají nepřátelský postoj včetně otravného ducha před pyramidou. Pozor, tento duch krade peníze z vašeho batohu! Vždy asi 5gp, tak se k němu moc nepřibližujte. Je na čase zjistit, co se to vlastně děje. Dotkněte se dveří pyramidy a absolvujte svůj první flashback - "záblesk paměti". Flashback začína při vstupu do pyramidy a musíte v něm dojít až ke dveřím do pohřební místnosti a "odemknout" je. Pozor na pasti! Nakonec prijdete k díře, přeskočte ji a vyřešte puzzle na dveřích u místnosti na západní straně. Kliknutím na libovolné pole ho otočíte a s ním i všechny sousední. Zámek se otevře, pokud budou všechny pole otočeny lícem navrch.

Vyřešením puzzle flashback končí a vy se ocitnete zpět před pyramidou, kde dostanete hned na frňák od rozezleného ducha (nedivte se, jsou to jeho střeva, co máte v nádobě u sebe). Promluvte si se sfingou (ale ona bude nejprve mluvit s vaší kočkou) a požádejte ji o pomoc ("I need help"). Sfinga vám pomůže, pokud vsadíte svou kočku na vyřešení její hádanky (Ok, that sounds fair"). Vyřešte její hádanku (odpověď je 9) a potvrďte, že jste si svou odpovědí skutečně jisti ("Totally positive"). Sfinga vás pošle za veleknězem a dá vám svůj token, aby se s vámi vůbec bavil.

Promluvte si s veleknězem v chrámu v jihozápadní části města. Bude po vás chtít, abyste vrátili ukradenou pohřební nádobu zpět do pyramidy. Jděte tedy zpět do pyramidy, na dveře dejte nejprve examine a pak open (musíte mít kočku). Jděte znovu k místnosti, kde jste řešili puzzle. Jakmile přeskočíte díru, bude následovat další flashback. V něm se ocitnente opět u díry a vaším úkolem bude dojít do pohřební místnosti a sebrat tam pohřební nádobu. Dveře budou tentokrát odemčené (odemkli jste je při minulém flashbacku). Vstupte dovnitř a vyhledejte nádobu ve tvaru opice (je to ta nejblíž u zdi), pokuste se ji sebrat a objeví se strážce, kterého musíte zabít. Strážce Apmeken je lvl 75 a útočí pouze magií a to ještě poměrně slabou. Jakmile ho zabijete, seberte nádobu (jar) a jděte zpět k díře. Tam flashback skončí a vy se ocitnete zase v reálném čase. Přeskočte díru a jděte znovu do pohřební místnosti. Bude zase zamčená, takže musíte znovu vyřešit puzzle. V místnosti jděte na místo, kde kde jste během flashbacku sebrali pohřební nádobu a upusťte ji tam (drop canopic jar). Nyní se můžete vrátit k veleknězi. Lze použít pasti jako zkratky, pokud vám nevadí ztrata několika hp.

Velekněz vás pošle za balzamovačem (embalmer) a truhlářem (carpenter). Máte jim pomoci s přípravami na ceremonií. Balzamovač sídli hned jižně od chrámu a potřebuje sap (pryskyřici), salt (sůl) a linen (plátno). Carpenter sídlí východně od pyramidy a potřebuje willow logs, dejte mu je, vyhledejte linen manufacturera (hned na sever od carpentera) a kupte si od něj linen za 30gp. Teleportujte se do Edgeville (pokud se nemůžete teleportovat, lze jít i pěšky, východ je prasklina ve východních hradbách kousek na sever od textilní dílny). Vezměte si z banky buckety a Vyhledejte evergreen tree. Použijte na něj nůž a tím si naplníte jeden kyblík pryskyřicí. Vraťte se zpět do Sophanenu a cestou si do druhého kýblu naberte sůl ze solného jezírka severně od města. Pak jděte k balvanu s dírou, který se nachází pár kroků severovýchodně od stanu warderera, kde začínal ten quest. Ve městě vyhledejte sloup umístěný mezi zrcadly (jihovýchod města) a použijte na něj kýbl se slanou vodou. Prohledejte sloup a vezměte si sůl. Zajděte za balzamovačem a dejte mu vše co potřebuje. Pak si zajděte za truhlářem pro holy symbol a hurá zpátky do pyramidy.

Jděte opět do pyramidy a tentokrát zamiřte do ceremoniální komory na druhé straně od díry. Bude následovat další flashback, ve kterém musíte ukrýt unholy symbol do jednoho ze sarkofágů v této komoře. Vraťte se k díře a flashback skončí. Přeskočte díru a jděte zpět do ceremoniální komory. Uprostřed obřadu se objeví Devouran a, když se mu nepodaří vás dále ovládat, zhypnotizuje jednoho z priestů. Zabijte posessed priesta (lvl 91), opět to bude snadné, používá pouze magii. Pak si promluvte s veleknězem a opusťte pyramidu. U východu dostanete předposlední flashback, který vysvětlí, jak to, že jste nedodrželi Devouraniny příkazy. Zjevil se vám totiž bůh Itchlarin a příkazy zrušil. Ve městě dojděte za veleknězem a promluvte si s ním. Tím je úkol dokončen.

Vše co získáte je pro kočku :). Jinak pokud si nasadíte amulet a promluvíte s kočkou, budete mít možnost si prohlédnout poslední flashback, který vám připomene, jak jste byli zhypnotizováni. Je to ta volba úplně dole.