Between a Rock... Quest
tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako středně náročný
Požadavky:
level 30 Defence
level 40 Mining
level 50 Smithing
schopnost zabít alespoň lvl 75 monstrum (pozor! já ho měl lvl 125, takže tady to bude chtít upřesnit)
dokončený Fishing Contest quest
dokončený Dwarven Cannon quest
Odměna:
2 questpointy
5000 xp do dovednosti Defence
5000 xp do dovednosti Mining
5000 xp do dovednosti Smithing
rune pickaxe
přístup do zlatého dolu v kameni
patrně možnost si nechat za vydřidušský poplatek transportovat zlato do banky, ale to se nějak nedaří, asi bug.
Poznámka: tohle už je lepší než první verze, ale ještě s tím něco udělám.
Návod
Vybavení: asi 20gp, 4 gold bary (nebo ores), pickaxe, hammer, cannonball mould, doporučen teleport do faladoru a camelotu
Vezměte si peníze a případně nějaký teleport do Faladoru nebo Edgeville a vypravte se do Fremmennik province. Jděte k dolu východně od Relleky a kousek severovychodně od něj najdete konec tunelu, vedoucího sem dolů z ledové plošiny.
Vstupte dovnitř a hned naproti vchodu najdete nový východ do jiné jeskyně (Cave entrance). Protáhněte se skrz a ocitnete se v tajném trpasličím dole. Kousek od vchodu najdete přívoz, převozník (dwarven ferryman) si řekne o 2gp za každý převoz, zaplaťte mu a na druhé straně jděte doprava přes most na východ a držte se levé stěny, přejděte další most na západ a měli byste být v jeskyni s kanónem , ze kterého neustále stříli koule do kusu bílého kamene ve stěně. Kolem najdete několik hromádek zajímavých koulí od mithrilových po runite. Kolem toho všeho se pohybuje jeden trpaslík, Dondakan The Dwarf. Zeptejte se ho, proč střílí z toho děla do stěny ("Why are you firing a cannon at a wall?") a dozvíte se, že ve stěně je nezničitelný kámen, který se už 18 let snaží alespoň škrábnout. Ostatní trpaslíci už to dávno vzdali a kámen obešli, jenom Dondakan vytrval. Když se ho zeptáte proč ("So why were you trying to get through the rock again?"), řekne, že chce získat poklad zevnitř toho kamene a požádá vás o asistenci. Přijměte tento úkol ("Sounds interesting.") a dostanete první práci - zjistit víc o tom kameni. Přepravte se zpět přes řeku (přívoz na druhou stranu je na východ od jižního mostu). Tam vyhledejde trpasličího inženýra (ten trpaslík s montážním klíčem v ruce) a optejte se ho na ten kámen ("Do you know anything about this rock?"). Inženýr vás pošle za vědátorem Rolandem, ten by o kameni mohl něco vědět.
Běžte tedy na základnu černých trpaslíků (nad severním vchodem do trpasličího dolu). Rolanda najdete ve východním domečku. Kupodivu si vzpomene (a s jeho pamětí to už opravdu není co to bývalo), že kdysi narazil na knihu, která se o tomto kameni zmiňuje, knihu sice ještě má, ale chybí v ní pár důležitých stránek. Konkrétně tři. Když je to pro vás tak důležité, určitě nebudete mít problém chybějící stránky najít. Měly by být někde dole v dole. Taky je tam najdete, ale není to až tak snadné. Stránku č. 1 mají škorpioni, pár jich zabijte a máte ji. Strana číslo 2 se nalézá v jednom z vozíků a stranu č. 3 najdete za kamenem, když budete těžit nějakou rudu (já těžil měděnou). Se stránkami se vraťte k Rolandovi a ten vám za ně dá knihu, chce ji ovšem vrátit, což mu klidně slibte (stejně to nevyjde).
Knihu si přečtěte, vraťte se k Dandakanovi a informujte ho a horách zlata uvnitř kamene. Chvilku ho otravujte otázkami ("What have you tried so far?" a "What else did you try?") a budete vysláni pro něco, neví co, co by mohlo kámen poškodit. Na základě informací z knihy vsaďte na zlato a odcestujte k nějaké kovářské peci (furnace). Vezměte si tam s sebou jednu zlatou cihlu (gold bar) a formu na odlévání dělových koulí. Použijte bar na furnace a hra se vás zeptá, zda chcete odlít ze zlata dělovou kouli. Odpovězte "Yes". Se zlatou koulí se vraťte k Dandakanovi a použijte tuto kouli na něj. Ten je nad ní u vytržení a musíte ho chvilku přesvědčovat, než ji skutečně nacpe do kanónu a odpalí ("Yes, I'm sure this will crack open the rock.). Pokus má poněkud nečekaný výsledek. Zlatá koule se neodrazí a nepoškodí, jak očekával Dandakan, ani nezničí kámen, jak očekávate vy, nýbrž kamenem proletí, jako by tam nebyl. Fajn, Dandakan dostal nový perfektní nápad. Dáte si na hlavu masivní zlatou přilbici, on vás vystřelí z děla proti kameni a vy se uvnitř přesvědčíte, kolik zlata tam vlastně je... Geniální! Po několika marných protestech ("So you want to... fire me into the rock?" a "I can't argue with that, shoot me in!") vám zadá další práci - zkompletovat modifikované schema multikanónu, tak aby byl schopný vystřelovat lidi, a opatřit si tu zlatou helmu.
Dandakan vám dá první část schematu, druhou dostanete od inženýra za řekou, když ho o ní požádáte ("Do you have any schematics?"). Třetí část dostanete od samotného autora planu, trpaslíka Khorvaka, kterého najdete v podzemí pod Whitewolf mountain (je v místnosti uvnitř zkratky pod horami, přístupné jen po splnění Fishing Contest questu). Schema vám vydá za dwarven stout, naštěstí je ho tam na stolech spousty. Jeden seberte, použijte ho na něj a máte všechny tři části hlavolamu. Zbývá získat klíčovou čtvrtou část. Tu "má" kdo jiný než Roland. Tedy on ji vlastně nemá. Určitě ji měl, ale teď ji nemá. Kdo ví, kde je jí konec. Po rozmluvě s Rolandem si znovu přečtěte knihu, kterou vám dal a zjistíte, že jedna stránka má na druhé straně namalované to schema. Vytrhněte ji a tím zahodíte knihu. Tak jako tak už ji nepotřebujete, přece byste nechtěli vracet poškozenou knihu? Co by si o vás Roland asi pomyslel?. Klikněte na libovolný kus plánu a otevře se vám "roztomilý" hlavolámek. Zde je končné řešení, snad vám to pomůže.
Na pozadí máte klíčový kus z knihy a na něm bez ladu a skladu ostatní tři "průhledné" kusy. Přes ovladací panely se otevře speciální ovládací panel, kterým můžete otáčet a posouvat vybraný kus schematu. Zaškrtněte si oba puntiky pro kus 1 a otáčejte a posouvejte ho tak, aby se kryl s klíčovým kusem. Soustřeďte se hlavně na postavu nad kanónem a dva horizontální pruhy uprostřed pod hlavní. Jakmile máte první kousek na místě, vypněte ho a zapněte si druhý a nakonec třetí, Jakmile jsou na svých místech schema se zkompletuje a můžete pokračovat do nějaké kovárny. Vezměte si kladivo a 3 zlaté cihly a vyrobte si helmici (použijte gold bar na anvil). Tím máte vše a můžete zpět k Dandakanovi.
Vezměte si také krumpáč a věci na souboj s vysokolevelovým mágem (v požadavcích stojí "alespoň" 75 ale já měl lvl 125 tak nevím, o co tu jde). Nasaďte si přilbu a promluvte si s Dandakanem. Řekněte mu, ať vás klidně vystřelí ("You may fire when ready!". Doodklikejte rozhovor, klidně se posaďte a vychutnejte si animaci. Pokud si uvnitř sundáte helmu, dostanete se zase ven. V tom případě stačí si dát helmu a promluvit si s Dandakanem, říct mu, že jste ready (Ready as I'll ever be) a on vás tam vystřelí znova. Po rozhovoru s démonem si natěžte pár kusů zlata ze stěn a pak proskočte přes bariéru z ledových plamenů. Jděte k centrální baiéře, připravte se k boji a promluvte si s ní (vyberte z kontextové nabídky "Talk to Wall of flame"). Pořádně naštvaný Arziniar na vás pošle svého avatara. Pozor! Nemáte-li dost zlata v inventáři (asi 6 kousků, tady se informace trochu rozcházejí), nedokážete ho zranit!!! Dostaňte ho do nuly a po chvilce vaše postava sama sejme přilbu (a nemáte li místo v batohu, zahodí ji!) a tím se dostanete ven. Tam si promluvte s Dandakanem a dostanete svou odměnu.
Po skončení qestu se dá s Dandakanem mluvit o koupi jeho pěkných granitových botiček, ale zatím je nikomu neprodal, ani za milion ne. Taky se můžete nechat vystřelit do kamene, a tentokrát už se do něj cestou zlato nevsakuje, takže co tam natěžíte, můžete i dostat ven. Když půjdete od Dondakana přes most na východ až úplně k řece, najdete tem chlápka (dwarven boatman), který vám za poplatek jednoho gold ore za cestu a jednoho z každých započatých 5 přepravovaných gold ore nabízí jejich přepravu do banky. Bohužel to vždycky dopadne tak, že nemám v bance dost místa a přeprava se neuskuteční. Když jsem si v bance uvolnil 20 míst, tak to funguje, natěžím 25 a do banky se mi uloží 19 (je to vydřiduch!).