Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

The Hand in the Sand Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako lehký

Požadavky:
lvl 17 Thieving
lvl 49 Crafting

Odměna:
1 questpoint
1000 xp do dovednosti Thieving
9000 xp do dovednosti Crafting
Bertova pomoc při těžbě písku (84 kýblů denně)

První verze


Návod

Vybavení: beer nebo 2gp, empty vial, redberry, whiteberry, bullseye lens, bucket of sand (nebo prázdný), 5 earth run a cca 200gp na lodni prepravu
doporučeny runy na Teleport to Ardougne, Watchtower a Faladoru (nebo glory ammy do Draynoru a na Karamju a duel ring do Castlewars).

Úkol začíná v Yanille rozmluvou s Bertem v jeho domečku nedaleko ohrady s pískem (je to hned naproti hospodě). Vemte si s sebou pivo nebo 2gp. Nemáte-li v bance kýbl s pískem, vemte si také prázdný kbelík a naplňte si ho z písečné jámy (sand pit) u Bertova domečku. Při rozhovoru se snažte zjistit, co Berta trápí a slibte mu hned i pomocnou ruku ("Eww a hand, in the sand! Why haven't you told the authorities?" a "Sure, I'll give you a hand"). Za svou šlechetně nabídnutou paži dostanete výměnou jinou ruku, useknutou hned v zápěstí (mimichodem, rozhovory v tomto questu jsou plné slovních hříček, takže se neustále někde objevují slova jako písek, ruka, dlaň a další v nejrůznějších významech a kontextech). Bert našel tu ruku v písku a teď se bojí, že kvůli tomu přijde o práci. Ale i on uznává, že se to musí vyšetřit.

Ruku vezměte a jděte naproti do hostince. Pokud nemáte obyčejné pivo, kupte si tu od barmana cheap beer za 2gp. Pivo použijte na ožralého kapitána stráží a tím ho přimějete k alespoň trochu rozumné rozmluvě. Ruku si prohlédne, při kteréžto příležitosti ji i marinuje ve své sklenici s pivem. Naloženou ruku vám vrátí a odešle vás do mage guild, ať se poptáte tam. Při používání magie přece často dochází k "nehodám", ne? Zazvoňte před vchodem guildy na zvonec a promluvte si s mágem Zavisticem. Pokud vám nabídne nějaké možnosti rozhovoru (to záleží i na dalších questech, které s ním řešíte), vyberte "I have a rather sandy problem that I'd like to palm off to you". Toto udělejte pokaždé, když s ním budete hovořit. V tomto rozhovoru se zbavíte useknuté ruky, patřila jednomu ze studentů, a budete odesláni zpět za Bertem vyzkoumat, proč poslední dobou začal pracovat od slunka do slunka. Pokud máte teleport do Ardougne a zpět do Watchtower, vezměte si runy ssebou. Pokecejte s Bertem, ale on tvrdí, že pracuje pořád stejně a jako důkaz vám dá kopii svého pracovního výkazu - bert's rota.

Tuto kopii je nutno ověřit, takže vyrazte do Brimhavenu za Sandym ze Sandy's sand corporation, Bertovým šéfem. Nejrychlejší je se teleportovat do Ardougne a pak jet lodí. Sandy's sand corporation sidlí v novém malém domečku uprostřed Brimhavenu (vlastně přesně uprostřed mezi hospodou a restaurací). Pokecejte se Sandym, ale rozhovor vás moc nenadchne (málem s vámi vyrazí dveře). Celé je to tam nějaké podezřelé, takže Sandymu pěkně prohledejte stůl. Najdete originál Bertova výkazu, takže si ho pěkně přečtěte (přečtěte si i bertovu kopii). A hele! tyto doklady se liší! Podle originálního výkazu pracoval Bert v předchozích týdnech podstatně méně než teď. Zvláštní. To vám musí Bert vysvětlit.

Dopravte se zpět k Bertovi a pokecejte. Bert nakonec pod nátlakem připustí, že možná pracoval dřív kratší dobu, ale jeho paměť je nějaka zamlžená. Asi za to můžou ti zatr**í kouzelníci. Všechno to začalo, když našel ten kouzelný svitek. Hmm. Svitek?! Jaký kouzelný svitek? Nakonec vám Bert vezme své pracovní výkazy a dá vám místo nich ten předmětný svitek, nelépe, když ho vrátíte mágum. Což je docela dobrý nápad, takže navštivte opět Zavistice, zpravte ho o posledním vývoji a odevzdejte mu ten magický svitek. Je to zjevně nějaké paměťové kouzlo a vzhledem k okolnostem v tom asi bude mít prsty milý Sandy (a možná i něco víc, než jenom prsty). Zavistic vám věnuje magickou křišťálovou kouli a pošle vás do Port Sarimu za čarodějkou Betty pro sérum pravdy.

Tohle ovšem nebude tak jednoduché, protože takové serum pravdy bude chtít spoustu ingrediencí a pochůzek. Nejprve si tedy opatřete redberry, whiteberry, empty vial a bullseye lens. S těmito předměty zajděte za Betty a pokecejte na téma sérum pravdy (Truth Serum). Máte-li prázdnou lahvičku, naplní vám ji Betty záhadnou tinkturou a řekne vám, jak vyrobit růžovou lupu. Úkol proveďte - Nejprve použijte na lahvičku redberries, tím získate redberry juice. Pak na to použijte whiteberries, tím vznikne pink dye. A nakonec použijte pink dye na čočku z lampy a tím získáte požadovanou růžovou lupu (rose tinted lens). Znovu pokecejte s Betty a ta položí na stůl prázdnou lahvičku. Stoupněte si zevnitř ke dveřím (otevřeným) a použijte odtamtud růžovou lupu na stůl (pult - counter) uprostřed obchodu. Růžové paprsky naplní (s přispěním Betty) lahvičku záhadnou nevinně se tvářící kapalinou. Nyní vám Betty prozradí, že poslední ingrediencí musí být něco, co před tím vlastnila osoba, která má sérum vypít. Skočte tedy do Brimhavenu a vyberte Sandymu trochu písku z kapes (pickpocket Sandy). V Port Sarimu pokecejte znovu s Batty, ta přimísí Sandyho písek do lahvičky a prozradí vám finální informaci - sérum je třeba podávat s čajem nebo kávou.

V Brimhavenu Nejprve zkuste přidat sérum do kávy, ale to nepůjde. Je třeba přimět Sandyho, aby se díval jinam. Pokecejte a vyberte možnost "But the pygmy shrews have eaten all the sand!". Na to se Sandy otočí k oknu a vy máte několik vteřin na "vylepšení" jeho kávy. Potom už konečně můžete kliknutím aktivovat záznamový (scrying) orb a zahájit Sandyho výslech. Otázky berte pěkně od shora popořadě, zodpovězená otázka vždy zmizí. Až vám Sandy popravdě odpoví i na poslední otázku, orb se automaticky vypne a měli byste ho zanést zpět do Yanille.

V Yanille si vezměte kýbl písku a 5 earth run a doneste Zavisticovi jeho orb. Zavistic si prohlédne záznam a bude chtít (jaké překvapení), kýbl písku a 5 earth run. Dejte mu je a Zavistic očaruje sand pit u Bertova domečku tak, aby se plnil pískem sám. Zároveň vás požadá o laskavost. Je potřeba pohřbít nebohého Clarence. Zavistic už nechal prohledat většinu písečných jam, ale ještě něco schazí. Existuje jedna jáma, kam se kouzelníci z guildy nedostanou - na ostrově Entrana. Zavistic tedy o tuto službičku požádá právě vás.

Uložte si tedy všechnu zbroj a zbraně do banky a vyrazte na svatý ostrov. Sand pit se nalézá kousek západně od přístaviště a poblíž něj najdete mnicha Maziona. Když s ním hodíte řeč, dostanente od něj Clarencovu hlavu. Hlavu doneste do Yanille Zavisticovi a tím bude quest dokončen.

Ke questu patří speciální odměna. Po dokončení questu dojděte za Bertem a opatrně mu povězte sladkou novinu o jeho nastávajícím důchodu. Nadšení se ovšem nekoná. Práce a písku milovný dříč Bert vám ale za vaše služby nabídne protislužbu. Když ho požádate, dopraví vám písek od sand pitu až do banky. Až 84 kýblu za den, stačí si říct! No jo, ale kdo už dneska vyrabí sklo, že...