Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Sea Slug Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako velmi lehký

Požadavky:
lvl 30 Firemaking

Odměna:
1 questpoint
7175 xp do dovednosti Fishing
oyster pearls (lepší typ - více perel v jedné škebli!)


Návod

Vybavení: swamp paste - možno koupit v Port Khazard nebo udělat smícháním dehtu (swamp tar) a mouky (flour) a zahřátím vysledné směsi nad ohněm.

Úkol začíná ve rozmluvou s Caroline na břehu moře východně od Ardougne. Takže si vemte swamp paste, vyjděte z Ardougne východní branou a jděte přímo na východ. Asi jednu mapu na východ byste měli narazit na břeh moře ubíhající k severozápadu a poblíž tohoto břehu bude v moři malá loďka. V okolí loďky se pohybují dvě NPC, Caroline a Holgart. Promluvte si nejprve s Caroline a slibte jí pomoc s nalezením nezvěstného manžela a syna ("I suppose so, how do I get there?"). Ti odjeli už před časem na rybářskou plošinu od té doby o nich nejsou žádné zprávy. A vlastně ani o žádném jiném rybáři s plošiny. Pokud se tam chcete dostat, poproste o pomoc Holgarta, ten by vás tam mohl zavést na své malé loďce. Jenže Holgart vás tam zavést nemůže, jeho lodička je poněkud rozeschlá a dřív by se potopila, než by někam dojela. Holgart potřebuje swamp paste na její opravu. Jenže je už příliš starý na to, aby cestoval až do Lumbridských bažin pro bahenní dehet. Pokud ale skutečně chcete odvézt na rybářskou plošinu, možná byste mohli obstarat tu dehtovou pastu a Holgart vás tam pak rád odveze. Dobře, promluvte sis Holgartem ještě jednou, tím mu předáte pastu a umožníte utěsnit díry v lodi. Odklikávejte rozhovor, dokud vás nevyzve k nástupu na palubu a pak hurá na cestu ("Okay, let's do it").

Na rybářské plošině se v žádném případě nedotýkejte chobotniček (koušou!) a ani nemluvte s rybáři (skoro taky). Jděte nejprve na západ a promluvte si s kuchařem Baileyim, dozvíte se, že se Kennith skrývá někde na plošině. Jděte tedy na východní konec severní části plošiny a tam vylezte po žebříku nahoru. Jděte na západní konec horní plošiny a tam vstupte do místnosti s bednami. Klikněte na bedny pravým tlačítkem a vyberte možnost "Shout-accross Crates". Tím si pokecáte s Kennithem a dozvíte se, že jeho otec vyrazil pro pomoc už před pár dny. Dobře, nacháte Kennitha tam kde je a vrátíte se po žebříku na dolní plošinu. Na sever od žebříku těsně za sloupem najdete na plošině ležet vlhké klacíky (damp sticks), seberte si je a vraťte se k Holgartovi (pohybuje se poblíž své loďky na východním konci jižní plošiny. Promluvte si s Holgartem a on vás odveze na ostrůvek, kde najdete trosečníka Kenta. Ten vám vysvětlí, že podivné chování rybářů na plošině je způsobeno tím, že se k jejich tělu připojili podivní chobotnicovití parazité - sea slugs - a nyní rybáře ovládají. Kent dokonce najde jednoho parazita i na vašich zádech! ještě štěstí, že se mu zatím nepodařilo se na vás "napojit"! Jinak je Kentovi na ostrůvku celkem dobře a určitě tam ještě chvíli vydrží, ale má strach o syna. Mohli byste se vrátit na plošinu a odvézt Kennitha odtamtud domů?

Ale jistě. Promluvte si znovu s Holgartem a tím se přesunete opšt na plošinu. Jděte si opět nejprve promluvit s kuchařem. Bailey bude ještě víc rozrušený a vyděšený, rybáři se chovají čím dál víc agresivněji. Jediné čeho se bojí, je otevřený oheň. Bailey vám dokonce věnuje pochodeň (torch), když si postěžujete, že se nemůžete dostat po žebříku nahoru (to sice v téhle chvíli ještě nevíte, ale je to fakt). Je tu ovšem jediný problém. Pochodeň není zapálená a na plošině je všechno velmi provlhlé a nic nechce chytit. Tady pozor! I když lze, za určitých okolností, zapálit pochodeň pomocí tinderboxu, nelze s takto zapálenou pochodní dokončit quest. Takže to radši udělejte rovnou správně. V kuchyni vedle dveří najdete na zemi skleněné střepy (broken glass). Seberte je a vyjděte ven z kuchyně na plošinu a tam použijte v batohu broken glass na damp sticks - tím klacíky vysušíte a dostanete tak suché klacíky (dry sticks). Suché klacíky mají jako default akci "rub" (třít), takže to udělejte a zapálíte tak pochodeň. Se zapálenou pochodní už můžete vylézt po žebříku na horní plošinu (před tím vás rybáři vždy shodí ze žebříku dolů).

Na horní plošině si nejprve promluvte s Kennithem přes bedny, ale on odmítne vylézt, dokud mu nenajdete cestu ven, po které by se vyhnul všem chobotničkám. Dobře, běžte ven z místnosti a z venku rozkopejte stěnu poblíž místa, kde se skrývá Kennith ("Kick loose panel"). Dřív to nešlo. Opět si dojděte pokecat s Kennithem a pak jděte k velkému jeřábu (Crane) na severní straně horní plošiny. Musíte k němu jít ze západní strany tj. od Kennitha. Dejte na Crane nejprve "Examine" a potom "Rotate" a měli byste tak dostat Kennitha dolů do Holgartovy loďky. Pokud ne, zkuste si s Kennithem ještě jednou promluvit a pak opakujte akci s jeřábem.

Zajděte za Holgartem a nechte se přepravit zpět na pevninu. Mimochodem, na rybářskou plošinu se můžete kdykoliv vrátit, pokud si promluvíte s Holgartem a požádáte ho o přepravu. Jenom nevím, proč byste něco takového dělali, když tam jde lovit jen nejnižší druhy ryb a je to tak zatraceně daleko od banky i od ohně. Catherby je lepší volba. Až budete zpátky na pevnině, promluvte si s Caroline, ta vám poděkuje, dá vám za odměnu škebli s perlami (ten lepší druh s více perlami) a tím je úkol definitvně vyřízen (až do dlooouho slibovaného pokračování, které ale nějak nepřichází a nepřichází...).