Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Slug Menace Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je lehký a krátký

Požadavky:
dokončený Sea slug quest
lvl 30 Slayer
lvl 30 Thieving
lvl 30 Runecrafting
lvl 30 Crafting
schopnost zabít lvl 62 NPC

Odměna:
1 questpoint
3500 xp do dovednosti Crafting
3500 xp do dovednosti Thieving
3500 xp do dovednosti Runecrafting
přístup k lepšímu templářskému armoru

první verze.


Návod

Vybavení: commorb (pokud nemáte, musíte si nechat vyrobit jiný), swamp paste, cca 10 rune essence a chissel, talismany/tiáry pro přístup k mind, air, earth, fire a water runecrafting oltářům.
doporučeno: runy na teleportaci (ardougne, varrock, falador), vybvení pro boj s lvl 52-62 monstry

Vezměte si commorb nebo věci na jeho výrobu (tj. molten glass, law rune a slayer gem nebo 10000gp) a jděte do Faladoru do parku pokecat se sirem Cashienem ("Do you have any jobs for me yet?"). Sir Cashien vás pošle do Ardougne, respektive do malé vesničky Witchaven, východně od Ardougne. Poslední dobou se tam prý dějou divné věci. Je tam "na odpočinku" jeden bývalý agent templářů, Col. O'Niall, budete se u něj hlásit a plnit jeho pokyny. Na závěr vám sir Cashien nechá nahrát do commorbu základní data o vaší nové misi a s tím vás propustí. Data si přečtěte, ale nic se nedozvíte. Vše zajímavé je z materiálů vypuštěno jako "Tajné". Takže se přemístěte do Ardougne a vyražte do Witchavenu.

Plukovníka najdete v houpacím křesle na molu v severovýchodním rohu vesnice. Pokecejte ("what's the mission?") a dozvíte se, že se starosta chová podivně a že lidé tu občas na noc zmizí a druhý den se zas objeví, ale chovají se stejně divně, jako starosta. Měl byste se tu trochu porozhlédnout a pokecat s vesničany, třeba se vám podaří zjistit, co se to tu vlastně děje. Optejte se i na zajímavé lidi v okolí ("Who are the important people in Witchaven?"), ať víte, za kým jít. Podle plukovníka jsou tu jen tři lidé, kteří pro vás mohou být zajímaví - starosta Eustace Hobb, bratr Maledict z místního chrámu a starý Holgart, kterého znáte už z questu Seaslug. Můžete s nimi mluvit v libovolném pořadí. Starosta sídlí v domě na severozápadě vesnice, Holgart je pořád na stejném místě na pobřeží severně od starostova domu a kněze najdete v kostele uprostřed vesnice. S každým prokecejte všechna dostupná témata pěkně shora dolů. Při návštěvě u starosty vás po skončení rozhovoru vyzve Savant, abyste starostu oskenovali - něco se jí na něm nezdá. Výsledek skenování dopadne podivně - sken detekuje dvě bytosti a nikoliv jednu. Zvláštní. Vraťte se k plukovníkovi a podejte hlášení. Zdá se, že veškere divné aktivity nějak souvisejí se starostovým projektem obnovy saradominova chrámu západně od vesnice. Takže se toto místo logicky stává dalším cílem vaší mise.

Běžte do ruin chámu a vstupte do podzemí (je to stejný dungeon, kam si ve Family crestu jdete pro pure gold). Hned v první místnosti pozorně prozkomejte stěny (stačí mrknout na minimapu - uvidíte, že jedna stěna je přerušena červenou čárkou - příznakem dveří) a najdete část stěny s možností push. Tak do ní pořádně strčte a odhalíte průchod od dalšího dungeonu. Vejděte dovnitř a běžte dlouhou kruhovou chodbou až k mohutným dveřím na konci. Hned poblíž vchodu je agility zkratka (průlez), který vám může hodně zkrátit cestu, ale nevím, jakou agilitu na to potřebujete. Zkratka je vidět na minimapě (zelená šipka). V chodbě můžete narazit na přerostlé rakovité příšery podezřele zelené barvy. Jsou agresivní, ale celkem neškodné. Vrata se nepokoušejte otevřít, jen je prozkoumejte. Když budete poblíž, kontaktuje vás Savant a požádá vás o skenování. Proveďte a savant vám pošle do inventáře scroll s nalezenými znaky. Kousek od brány by měl (nevím jestli je tam od začátku nebo až tehdy, kdy je potřeba) respawnovat mrtvý seaslug (dead seaslug). Seberte ho, budete ho později potřebovat. Scroll je třeba přeložit, takže běžte za historikem Joralem z Making history questu (sídlí v Outpostu severozápadně od Ardougne).

Po troše přemlouvání vám Joral scroll přeloží a začne být jasné, CO je asi v pozadí současných událostí. Vyjděte ven z outpostu (neteleportujte se!) a jděte kousek směrem k Ardougne. Krátce po tom, co zatočíta za roh domu, vás kontaktuje Savant s dalšími informacemi o Mother Mallum. Jakmile s ní domluvíte, běžte do Ardougne (nebo se tam teleportujte, jak chcete), vezměte si z banky swamp paste a běžte za plukovníkem. Plukovník vás pošle za knězem, ale ten už je v tomto okamžiku zjevně členem "rodiny". Přesto vám prozradí, že to co chcete vědět, najdete v holy book of saradomin tady v chrámu. Nebo tedy lépe řečeno našli byste, kdyby někdo nezcizil právě ty tři stránky, které se o bráně dole pod chrámem zmiňují. Asi byste je měli najít. Běžte ke starostovi a prohledejte (study) mu stůl. Tím získáte první stránku. Pak běžte do obchodu v severovýchodním rohu vesnice a pokecejte s prodavačem Ezekilem Lovecraftem, dostanete od něj stránku č. 2. Nakonec běžte za plukovníkem, jehož žlutá tvář svědčí o zvyšující se aktivitě nebezpečných živlů. Plukovník vám ale i tak vydá třetí stránku, bohužel ve třech kusech (musíte mít dost místa v inventáři!). Pokuste se ji slepit pomocí swamp paste, ale Savant vám to nedovolí, protože tím by se text zničil. Máte použít lepidlo ze seaslugů. Ale sami to nezkoušejte, chce to někoho se zkušeností s vařením mořských tvorů. Hmm. Jděte na místo, odkud jezdí loďka na fishing platform a požádejte Jeba o převezení na rybářskou plošinu. Dojděte za kuchařem Baileym a požádejte ho o pomoc. Rád vám vyhoví, zabaví vám všechny deadslugy a vyrobí z nich lepidlo. Lepidlo použijte na libovolný fragment a objeví se vám následující hlavolam.

Ovládání je stejné jako u jiných podobných hlavolamů ve hře, čili šipkami pohybujete s fragmenty, vybranými zaškrtnutím v pravém sloupci (prostřední tlačítko rotuje). Zaškrtnutím v levém sloupci si fragmenty zviditelníte (tj. pokud vám překáží ve výhledu, můžete si ho odškrtnutím "schovat"). Doporučuji manipulovat vždy jen s jedním fragmentem a to od největšího k nejmenšímu. Konečné řešení vidíte na obrázku. Jakmile máte fragmenty sestaveny, přečtěte si všechny tři stránky. Z textu vyplyne, že bránu lze otevřít pomocí speciálně tvarovaných runestones. Tyto runestones ale musí být tvarovány před tím, než jsou svázány se svou magickou silou. To znamená, že musíte navštívit všech 5 nejnižších runecrafting oltářů. Na pořadí a způsobu vstupu nezáleží, můžete tam jít klidně i přes abbyss, pokud nemáte talismany nebo tiary (i když to je trochu riskatní). Craftování může selhat, takže si vezměte více rune essence, nejlépe v pouchu jako prevenci proti neúmyslnému zpracování veškeré essence na runy při chybném kliknutí na oltář. Kromě essence potřebujete ještě chissel a ty stránky. Nejprve klikněte pravým tlačítkem na příslušnou stránku a vyberte volbu pro vytvoření příslušného tvaru. Pak vezměte právě vyřezaný kámen a použijte ho na oltář. Postup opakujte, dokud nebudete mít 1 vyřezávanou runu od každého elementu + mind.

S runami a výbavou pro boj se vraťte k bráně a postupně na ní použijte všech pět run. Brana se otevře a po krátké animaci dojde k boji se seaslug princem lvl 62. Zabijte ho a budete konfrontováni s matkou. To v tomto okamžiku nemůžete vyhrát, takže vás Savant raději odteleportuje pryč. Podaří se jí to skutečně na poslední chvíli. Vydechněte si, rozhlédněte se a zjistíte, že jste ve Faladoru v parku, pár kroků od sir Cashiena. Dojděte pokecat a quest tím bude u konce. Pokračování příště, ehm, někdy...


verze článku: 20.9.2006