Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Watch Tower Quest

jedná se o středně obtížný úkol jen pro platící hráče

Požadavky:
lvl 25 Agility
lvl 15 Thieving
lvl 14 Herblore
lvl 14 Magic
lvl 40 Mining
schopnost zabít lvl 68 monstrum

Odměna:
4 questpoints
15250xp do dovednosti Magic
5000gp
Watchtower teleport spell
přístup do města Gu'Tannoth a jeskyně šamanů


Návod

Vybavení: lano, dragon bone, cca 20gp, death rune, gold bar, vial, guam leaves, bat bones, pestle and mortar, pickaxe
doporučen dragon antifire shield, ring of dueling a antipoison potion

Úkol začíná rozmluvou s wizardem v nejvyšším patře strážní věže (watchtower). Tu najdete na vnější straně severních hradeb města Yanille. Věž se sice nachází u severozápadního rohu města, ale dostanete se k ní pouze od východu (viz mapa). V přízemí věže najdete strážné, kteří vás odmítnou pustit nahoru. Takže si musíte poradit jinak. Venku na severní zdi věže najdete výstupky (climbing rocks), po kterých vaše postava vyleze k oknu v prvním patře a tam se protáhne dovnitř. V prvním patře najdete pár strážných (watchmen), kteří jsou ideální pro trénink kapsářství od lvl 65 thieving. Kromě nich tam jsou dva žebříky, jeden nahoru a druhý dolů. Zvolte ten, co vede nahoru, a dostanete se do místnosti s podivným zařízením a několika velmi nešťastnými kouzelníky. Oslovte kteréhokoliv z nich a optejte se ho, v čem je problém ("What's the matter?"). Dozvíte se, že nefunguje kouzlo, které pomáhalo chránit Yanille před nájezdy ogrů. Na vaší další otázku ("So how come the spell doesn't work?") obdržíte vysvětlení, že někdo předešlé noci ukradl magické krystaly, bez kterých stroj pro generování magického pole nemůže fungovat. Krystaly byly vyrobeny daleko v minulosti dnes již neznámým postupem, takže výroba nových nepřipadá jako řešení do úvahy. Nu zdá se, že městečko Yanille má skutečně velký problém. Nabídněte kouzelníkovi svou pomoc ("Can I be of help?") a dostanete za úkol prohledat okolí věže za účelem nalezení nějakých stop po tajemných zlodějích. Sestupte dolů a začněte prohledávat keříky severně od věže. Najdete hromadu neužitečných krámů a v severozápadním rohu oblasti s keříky (při jižním okraji Gnome maze) najdete v jednom z keříků také ulámané kusy velkých nehtů (fingernails). Potřebujete najít právě jenom fingernails, takže jakmile je máte, můžete se vrátit nahoru ke kouzelníkům (tentokrát už to půjde i po žebříku z přízemí, ale šplhání po zdi je z tohoto směru rychlejší). Použijte fingernails na kouzelníka a dozvíte se, že to je skutečně ta správná stopa. Nehty evidentně patří skavidům, podivným tvorům, které používají ogři jako služebníky. Skavidé žijí v rozsáhlém jeskynním komplexu pod městem Gu'Tannoth, bez mapy a světla je nemáte šanci najít. Ale ogři z města je v případě potřeby najít dokážou, takže je pravděpodobné, že oni nějakou mapu mají. Možná byste od ogrů mohl získat kopii této mapy, ale nejdříve se musíte dostat přes stráže u městské brány. A ti pustí do města jen ogry a jejich přátele. Nejspíš byste měl hledat radu u náčelníků ogřích klanů, žijících mimo město.

No dobrá. Vraťte se do banky v Yanille a vezměte si vybavení pro tuto část questu. Potřebujete lano, dragon bone a vybavení pro zabití lvl 68 ogra. Hodí se i duel ring pro rychlejší přesuny. Nejprve běžte za ogřím náčelníkem Ogem (viz mapa). Ogři v sídlech klanů nejsou agresivní, ale ogři mimo vyznačené oblasti agresivní jsou, takže si na to dejte pozor. Náčelníky poznáte snadno, jsou to oblečeni do kroužkové zbroje (jako každý ogre chieftain). Oslovte Oga a vyberte možnost "I seek entrance to the city of ogres". Dostanete od něj za úkol dojít do sídla Tobanova klanu, prohledat Tobanovu truhličku a vrátit se s cihlou zlata, kterou Toban Ogovi nedávno šlohnul. Na cestu dostanete klíček (Toban's key), kterým lze danou truhlici otevřít. Od Oga zamiřte na jih do sídla Grewova klanu na ostrově, ale vemte to obloukem ze západu, poblíž severozápadního cípu jezírka je skupinka agresivních ogrů. K jezírku se přibližte od jihozápadu a zhruba uprostřed západní strany najdete vysoký strom s dlouhou větví (branch) vystrčenou z koruny k severu. Dojděte až pod větev a použijte na ní lano. Tím se dostanete na ostrůvek, kde vyhledejte vůdce klanu Grewa. Povězte mu, aby vás nejedl, že můžete být užiteční ("Don't eat me, I can help you") a dostanete za úkol donést mu zub náčelníka Gorada. Jak vidíte na mapě Gorad a Toban žijí na stejném ostrůvku, kam se lze ale dostat jen dlouhou podzemní chodbou, ústící v jihozápadním rohu pod městem Gu'Tannoth. Nejrychleji a nejbezpečněji se tam dostanete od Castle Wars arény, když obejdete Gu'Tannoth po západní straně. Nechcete-li se teleportovat, dostanete se z Grewova ostrůvku pomocí lana, které je přivázáno ke stromu na severní straně.

Na ostrůvku s Tobanovým a Goradovým klanem si nejprve seberte lano, které respawnuje kousek od vstupu do podzemí (budete ho potřebovat k další návštěvě u Grewa). Potom si pokecejte s Tobanem. Použijte volbu "I seek entrance to the city of ogres" a potom "I could do something for you..." a dostanete od Tobana za úkol donést mu dragon bones. Promluvte si s ním ještě jednou a výměnou za dračí kosti dostanete od Tobana vrchní část Ogří sošky. Pak použijte Tobanův klíč na jeho truhličku a seberte mu Ogovo ukradené zlato. Nakonec vyhledejte Gorada, připravte se k boji a promluvte na něj. Na konci rozhovoru vás Gorad automaticky napadne. Zabijte ho a tím získáte Goradův zub pro Grewa. Vraťte se k Ogovi a Grewovi a předejte jim požadované předměty. Nejrychlejší je teleportovat se do Castle Wars arény a odtud doběhnout ke Grewově ostrůvku. Na ostrůvku si nezapomeňte sebrat jangberries, budete je potřebovat později. Grew i Og vám za odměnu dají po části ogří sošky a Grew vám také dá první krystal.

Od Oga běžte do Yanille a uložte si do banky získaný krystal. Části sošky vezměte do věže a postupně je použijte na kouzelníka. Potom, co mu takto dáte všechny tři části, kouzelník sošku sestaví a vrátí vám ji. Sešplhejte do přízemí věže a seberte hořící svíčku ze stolu. Pak běžte do banky a vezměte si kromě posvátné ogří sošky a svíčky také asi 20gp, zlatou cihlu a death rune. Doporučuji vzít si i antipoison potion, na stezce nad ogřím městem je občas možné potkat škorpióna či pavouka (objeví se tam, když někdo otevře některou z truhel). Nyní vyrazte z Yanille ke vstupu do města Gu'Tannoth. Zkuste otevřít bránu a budete vyhozeni zpět dolů na začátek cesty. Vraťte se zase k bráně a použijte na stráže ogří sošku. Potom už máte vstup do města volný. Nejprve si zajděte dolů do města ke stánku s kamennými koláči (rock cake stall) a jeden si tu ukradněte. Pak jděte zpět na horní stezku a pokračujte po ní do jihozápadního rohu města. Tam se pokuste vstoupit na most, stráž vás zastaví. Odpovězte "But I am friend of ogres.." a budete požádáni o malý dárek. Použijte ukradený Rock Cake na jednoho ze strážců a dostanete se na most. Přejděte ho a pokračujte po vnějším ochozu až k dalšímu, rozbitému mostu. Na konci mostu je kámen, který má volbu "jump-from". Klikněte na něj a nedaleký strážce bude požadovat 20gp za přechod (!). Zaplaťte ("OKay I'll pay it") a skočte. Proběhněte kolem agresivního ogra po dalším mostě k městským strážím (city guards). S jedním si promluvte a optejte se na cestu ke skavidům ("I seek a passage into the skavid caves"). Dostanete hádanku. Řešením je "death rune", takže použijte death rune na jednoho ze strážců a dostanete vytouženou mapu skavidích jeskyní.

Teď už zbývá jen navštívit skavidy v jejich domově. vyjděte ven z města ogrů a jděte po cestě k druhé (východní) bráně. Tam vlezte nejprve do jeskyně a pokecejte s vyděšeným skavidem ("Okay. okay I'm not going to hurt you.") a dostane se vám vysvětlení, že krystaly ukradli blázniví skavidi (mad skavids), ale ti že se s vámi nebudou bavit, pokud se nenaučite aspoň trochu skavidsky. To znamená obejít všechny jeskyně kolem dokola GU'Tannothu a promluvit si s jejich obyvateli. Nejprve vyjděte z jeskyně a zkustye projít branou na jih. Ogří stráž vás zastaví a na vaši námitku, že jste přítel ogrů, vám odpoví, že jejich přítelem se stanete pouze pokud od vás dostanou zlatou cihlu. S tím vas opět zaženou až dolů pod horu. což je dobře, protože vám tím ušetřili cestu. Nyní obejděte zbylé skavidí jeskyně (viz značky S na mapě). Na "Cur bidith..." odpovězte "Ig", na "Gor Cur..." odpovězte "Ar", na "Tanath Gor..." odpovězte "Nod" a na "Bidith Tanath..." odpovězte "Cur". Vraťte se k východní bráně a použijte na stráže zlatou cihlu. Po projití branou pokračujte po cestě až k jeskyni s mad skavidy. Vstupte a na dotaz "Cur tanath..." odpovězte "Bidith". Tím šílené skavidy natolik pobavíte, že od nich za odměnu dostanete druhý krystal. V severovýchodním rohu jejich jeskyně se nalézá velká díra a poblíž ní roste Nightshade, jedovatá bylina s modrými listy a bílými bobulkami. Jednu si seberte a vlezte do diry. Objevíte se u podobné díry uprostřed Yanille (bohužel je díra jednosměrná). Zajděte si pokecat s wizardy. Zvolte možnost "I am now ready for the shaman" a dozvíte se, že máte použít Nightshade.

Běžte tedy do banky a vemte si, kromě nightshade, ještě také dragon antifire shield (ten z questu Dragon Slayer). Vydejte se do města a tam použijte nightshade na jednoho z Enclave Guards ("E" na mapě). Tím se dostanete do jeskyně šamanů. Dejte si autoretaliate na off, zapněte run a nasaďte si štít. Počkejte na 100% energie a potom proběhněte jeskyní až na protější stranu, kde najdete východ (taky se můžete teleportovat do Castlewars Areny, časově to vyjde nastejno). V žádném případě se nepokoušejte mluvit nebo útočit na šamany! Jsou zranitelní jen kanónem a sami davají za 40hp! Vraťte se do Yanille a vyberte si z banky vial of water, guam leaves, jangerberries a bat bones a pestle a mortars. S tím jděte k wizárdům (cestou je poblíž watchtower fontána, pokud potřebujete do flaštičky vodu). Použijte možnost "I have found the cave of ogre shaman, but I cannot touch them". Wizardi vám dají recepis na magický letkvar, kterým bude možné šamany zabít. Nyní ho tedy uklohněte. Dejte do lahvičky guam, potom jangerberries a pak rozdrcené netopýří kosti. Pořadí musíte dodržet, jinak to vybuchne! Jakmile to máte hotové, znovu si promluvte s wizárdem a ten výsledný letkvar ještě očaruje.

Běžte do banky a přiberte si ke stávající výbavě ještě krumpáč (pickaxe) a nějaké jídlo. Nechte si dva volné sloty v batohu. Vydejte se do města a cestou se stavte v nejzápadnější skavidí jeskyni a tam si vemte další nightshade. Pronikněte do jeskyně šamanů stejným způsobem jako posledně. V jeskyni je rozmístěno 6 šamanů, které musíte vyhledat a zabít tím, že na ně použijete váš magický letkvar. Šamani tam nejsou sami, kromě nich je tam i pár modrých draků a několik ogřích chieftainů a silnějších kostlivců. Příkaz use dávejte raději z dálky, abyste to byli vy, kdo utočí na šamana a ne naopak. Jakmile zabijete šestého šamana, získate třetí krystal a zároveň se zruší kouzlo, které vám zatím bránilo získat ten čtvrtý. Uprostřed jeskyně šamanů je ostrůvek s velkým šutrákem a ten poslední krystal je uvnitř. Stačí ho vykopat krumpáčem ven.

Teď, když máte všechny konečně všechny krystaly, tak je doneste wizardům do věže a s jednim z wizardu pokecejte. Pak zatáhněte za páku na zdi a zapněte tak generátor. Tím je quest dokončen a vy si můžete vybrat odměnu. K tomu malou poznámku. Pokud se vám podaří o některý z krystalů nebo jiných předmětů přijít nevhodným předčasným úmrtím, dostanete je zpět od stejné osoby, jako před tím (což je obzvláště veselé hlavně u šamanů).

Nezapomeňte si přečíst scroll, který jste dostali od wizárdů. Tím se naučíte kouzlo Watchtower teleport, které vás teleportuje do místnosti s generátorem. Kromě vlastní odměny jste získali i přístup do města Gu'tannoth a hlavně do jeskyně šamanů. Po dokončení questu už není potřeba používat nightshade (ani to nejde), do jeskyně se dostanete pouhým rozhovorem s jedním z enclave guards. Jeskyně je výborné místo pro tréning rangerů. Kromě již zmíněných monster jsou tam ještě i greateři, umístění za mříží (přes tu se sice nelze dostat pro loot a pro munici, jediná šance je telegrab, ale i tak je to hojně využívané místo k tréniku, obzvlášť pro lidi, co dostali greatery jako slayer assigment.