Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Zogre Flesh Eaters Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je středně obtížný

Požadavky:
dokončen quest Jungle potion dokončen quest Big Chompy Bird Hunting
schopnost zabít lvl 111 monstrum
doporučeno:
lvl 30 Range
lvl 30 Fletching
lvl 8 Herblore
lvl 4 Smithing

Odměna:
1 questpoint
2000 xp do dovednosti Ranged
2000 xp do dovednosti Fletching
2000 xp do dovednosti Herblore
dovednost výroby composite ogre bow dovednost výroby brutal arrows dovednost výroby Relicym's balm - cure disease potion

Poznámka - toto je první verze, ještě budu dělat drobné změny.


Návod

Vybavení: žádné, ale doporučuje se si sehnat předem rogues purse, snakeweed a vial of water.

Počáteční bod úkolu je jižně od CastleWars a západně od města ogrů Gu Tanoth. Je možné tam dojít pěšky jak z Castle Wars, tak z Yanille i z Feldip Hills. Nejblíže je to z CastleWars, kde je banka a kam je možné se teleportovat pomocí duel ringu. Přesně uprostřed západní strany hory, na které se rozkládá město ogru, najdete skupinku ogřích šamanů, z nichž někteří jsou zjevně nemocní. Jeden ze dvou dosud zdravých šamanů se jmenuje Grish a když si s ním promluvíte, postěžuje si, že jim jacísi "zogres" brání vykonat rituální tanec na posvátném místě. Zeptejte se ho tedy, kdo jsou ti "zogres" (What are Zogres") a když vám vysvětlí, že zogres jsou ogří zombíci navíc ještě nakažení záhadnou nakažlivou chorobou, tak mu nezištně nabídněte svou pomoc ("Can I help you anyway?"). Své rozhodnutí mu ještě dvakrát potvrďte (Ok, I'll check things out then and report back." a "Yes, I'm really sure!") a dostanete od něj na cestu tři pečenéh ptáky a dvě super restore potions.

Jděte na východ a po pár krocích narazíte na nepřekonatelnou barikádu a ogre guarda. Pokecejte s ním a on pro vás na jednom místě barikádu sníží, takže budete moct přelézt. Za barikádou a dále v podzemí se nacházejí skogres a zogres (lvl 44), kteří vás při boji nakazí nepříjemnou chorobou - disease, která vám každých pár sekund bude náhodně snižovat vaše staty. Pokud můžete, nevšímejte si jich. Přelezte a jděte dál na východ, dokud nenarazíte na vstup do podzemí (na minimapě bude označen červeným vykřičníkem). Vlezte do podzemí a jděte na sever. V severovýchodní části najdete jeskyni, poškozenou jakýmsi "výbuchem" (při prvním vstupu se spustí animace). Tady potřebujete "posbírat" tři věci. Centrum výbuchu bylo patrně v místě, kde sedí lidská kostra (skeleton), opřená o jakýsi rozbitý pultík (broken lecture). Prohledejte nejprve pultík, a najdete přetrženou stránku z nekromantské knihy. Pak se připravte k boji a prohledejte kostru. Budete napadeni lidským zombíkem (lvl 39) a pokud vás strefí, budete i nakaženi. Po zabitém zombíkovi zbude na zemi poničený batoh. Seberte ho a klikněte na něj, pokud nemáte místo v inventáři, tak si pár věcí odložte na zem. Otevřením batohu získáte dragon tankard (půllitr), knife a rotten food (to můžete hned zase vyhodit). Uprostřed jeskyně západně od kostry a pultíku se nachází rakev (coffin), který má, na rozdíl od ostatních rakví ve zbytku jeskyně, volbu "search". Použijte ji, a najdete v rakvi záhadný otvor, jako by něco při tom výbuchu proletělo dovnitř. Použijte na rakev nůž (knife) a podaři se vám ji otevřít. Znovu prohledejte rakev a získate třetí a poslední předmět - black prism.

Tím máte všechny tři stopy a můžete se po nich pustit dál. Všechny tři předměty si v inventáři prohlédněte, především tankard a torn page. Tankard pochází zjevně z hostince Dragon Inn v Yanille, takže vaše první kroky povedou právě tam. Použijte Tankard na barmana a dozvíte se, jak se ten chudák zombík jmenoval a že v tom bude mít prsty nějaký divný kouzelník. Dobře, kousek dál je gilda magů, co se tam pozeptat? Zazvoňte na zvonec před dveřmi a objeví se mág Zavistic Rarve. Ukažte mu torn page a black prism a on vás odkáže na "specialistu" na nekromancii, mága Sithika Intse. Měli byste ho najít v domě pro hosty, severně od gildy. Leží tam chudák nemocný. Na závěr vás Zavistic ještě požádá, abyste mu případně nalezené důkazy předložili. Nekromancii je povoleno studovat, ale nikoliv používat a takovéto flagrantní porušení pravidel by gilda chtěla exemplárně potrestat.

Navštivte milého "specialistu", najdete ho v prvním patře, ale milý Sithik se nějak k ničemu nemá. Pokecejte a na závěr se ho zeptejte co dělá a proč pořád jen leží v posteli ("What do you do?" a "Why do you spend most of your time in bed?"). Pak už mu konečně můžete prohledat pokoj. V cupboardu najdete book of necromancy, ve wardrobe HAM Philosophy a v šuplících (drawers) najdete papyrus, charcoal a book of Portraiture. Nalezené knihy si prostudujte (read) a pak použijte papyrus na Sithika a tím vytvoříte jeho portrét. Pokud znovu prohledáte drawers, najdete tam další papyrus, takže si můžete portrétů vytvořit hned několik. A nebudou stejné. Teoreticky by měl stačit clasický realistický portrét (to zjistíte, když dáte examine na vytvořený portrét). Portrét odneste do hostince a použijte ho na barmana. Pokud se vám portrét povedl, barman mága pozná a potvrdí to na tom portrétu vlastním podpisem.

Je čas znovu si promluvit s mágem Zavisticem a předložit mu získané důkazy ("I have some items I'd like you to look at"). Postupně předkládaný řetěz důkazů nakonec zvyklá jeho jistotu a nakonec vám Zavistic dá zvláštní letkvár, který by vám měl pomoct přinutit Sithika mluvit pravdu. Jděte za Sithikem a použijte letkvar na šálek čaje nahoře na šuplících. Nechte letkvar chvíli působit (sejděte o patro níž a zase se vraťte) a promluvte si znovu se Sithikem, nyní proměněným v ogra. Pěkně se ho vyptejte na všechny tři témata. Dozvíte se, že kouzlo je nezvratné a pokud ogří šamané chtějí tančit rituální tance, měli by si na to najít jiné posvátné místo. Na zabití nemrtvých ogru je nejlepší použít luk a speciální šípy (brutal arrows), návod na jejich výrobu je jednoduchý - do headless ogre arrow se kladivem zatluče místo hrotu hřebík. Takový šíp způsobí masivní crushing damage, takže je obzvláště vhodný k zabíjení nemrtvých, kteří nemají orgány, náchylné k poškození běžným střelivem. Sithik vám rovněž prozradí, jak si vyrobit cure disease potion - stačí smíchat ve skleněné lahvičce s vodou Rogue Purse a Snakeweed.

Vraťte se se špatnými zprávami ke Grishovi a řekněte mu, co a jak ("I found who's responsible for the Zogres being here"). Dostanete od něj klíč k podzemní bráně a další úkol, donést relikt, který se nachází v jeskyni za bránou. Pokecejte s Grishem ještě jednou a věnujte se dalším tématům (jak zabít ogry a jak vyléčit disease). Když zvolíte téma o zabíjení nemrtvých ogrů, naučí vás Grish vyrábět ogre composite luky. Cure disease potion můžete prodat druhému zdravému šamanovi za 650gp, čímž si u něj otevřete obchod, do kterého můžete prodávat vyrobené brutal arrows, composite luky, ulovené chompy birds a dokonce i klíče, vypadávající ze zogru. Navíc tento šaman prodává cure disease potion za 200gp ea a vede i pár bowstringů za 10ea. Teď vám ale zbývá dokončit tento úkol. Jděte opět dolů k hrobkám a znovu jděte na sever od vchodu do podzemí. Tentokrát ale směřujte na severozápad. Tam najdete kamenné dveře, kterými můžete projít jen pokud máte v batohu klíč, co vám dal Grish. kousek za druhými dveřmi najdete další vstup hlouběji do podzemí. To je tvořeno jednou velkou rozlehlou jeskyní. Na jejím protilehlém konci najdete podstavec (stand), po jehož prohledání se na vás přihrne lvl 111 zombík nevšedních rozměrů - Slash Bash. Zabijte ho a vemte si Relikt a případně i kosti, které dropnul (dropuje 2 zogre a 3 ourg bones). Relikt doneste Grishovi a úkol je tím dokončen.

Poznámka, black prism se dá prodat po dokončení questu buď Zavisticovi do gildy za 2000gp nebo antikváři v Shilo village za 5000gp.