Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Recruitment Drive Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je klasifikován jako lehký

Požadavky:
schopnost zabít monstrum lvl 20
dokončený Black Knight's Fortress quest
schopnost řešit puzzle

Odměna:
1 questpoint
Temple Knight's Initiate Helm
1000xp Prayer
1000xp Agility
1000xp Herblore
Temple Knight's Initiate Helm a možnost koupit si Initiate armor
Gaze of Saradomin (po smrti respawnujete ve Faladoru a ne v Lumby)

Poznámka: Návod na tento quest se piše obtížně, protože některé hádanky jsou náhodné. Hodím jsem, co jde a postupně doplním zbytek z informací na fórech.


Návod

Vybavení:
ženské postavy žádné, mužské postavy 3000gp

Quest nemusí být možné vyřešit, pokud hrajete za mužskou postavu. V tom případě je lepší si dojít za Makeover mage, kterého najdete severozápadně od crafting guild (od jižní faladorské brány jděte podél vnějších hradeb přímo na západ až ke břehu moře). Ten vás za 3000gp promění na ženu. Pokud tak učiníte během questu, budou vám náklady refundovány (nutno ještě prověřit). Má to další nepříjemné účinky - po zpětné proměně vam zůstane barva šatů a kůže, ale vousatí muži ztratí vous a střih šatů bude základní. Tj. musíte pro uvedení postavy do původního stavu navštívit i holiče ve Faladoru a modistku ve Varrocku a utratit minimálně dalších 1500gp, které už vám nikdo refundovat nebude).

Úkol zahájíte rozmluvou se Sirem Amikem Varzem v západní věži faladorského hradu. Máte-li dokončený quest Black Knight's Fortress, zeptáte se ho automaticky na další práci. Tu pro vás sice nemá, ale věděl by o někom, kdo by zájem mít mohl. Existuje taková tajná organizace saradominových templářů (Temple Knights), která by určitě měla využití pro dobrodruha vašeho formátu. Pokud souhlasíte ("Yes please"), pošle vás sir Amik do parku, kde už na vás čeká Sir Tiffy Cashien, jehož úkolem je otestovat vaše schopnosti.

Než půjdete do parku, odložte si všechny věci v bance, nesmíte mít u sebe vůbec nic. Pak jděte po cestě k jižnímu vchodu do parku a uvnitř parku na lavičce hned u vchodu najdte sedět Sira Cashiena. Pokecejte s ním a vydejte se vstříc inteligenčním testům ("Yes, Let's go!"). Testů je celkem sedm možných, dostanete je v náhodném pořadí a musíte jich udělat 5 za sebou na jeden zátah. Jakmile v nějakém testu neuspějete, vrátíte se automaticky zpět do faladorského parku a budete muset vše opakovat od začátku. Naštěstí jsou testy velmi jednoduché, jen hádanky Lady Terprett můžou být velmi zapeklité a způsobit předčasné ukončení vaší mise.

Tak, a teď k jednotlivým zkouškám. Sir Ren Itchood hlídá dveře, zamčené na kódový zámek. Požádejte ho o návod ("Can I have a clue for the door?") a zapamatujte si prvni písmena všech čtyř řádků, ty totiž, v pořadí shora dolů, tvoří onen hledaný kód. Klikněte na dveře, nastavte správný kód a klikněte na tlačítko ENTER pod zámkem. Pokud jste postupovali správně, bude test uspěšně ukončen a budete moci dveře otevřít a projít do další zkušební místnosti.

Vaším dalším zkoušejícím může být Sir Tinley. Pokecejte s ním a zůstaňte nehybně stát (klíčem je "patience" čili "trpělivost"). Po chvíli vám pogratuluje k úspěšnému složení zkoušky a pošle vás dále.

Další možností je kimova hra se sochami Lady Table. Po vstupu do místnosti dostanete deset sekund na zjištění, která socha zde chybí. Pak se zhasne, doplní se chybějící socha, sochy se přerovnají a znovu se rozsvítí. Vaším úkolem je jít a dotknout se sochy, která tu před tím nebyla. Jedná se o dvanáct soch bojovníků, kteří jsou rozdělení po tří skupin podle materiálu sochy (bronze, silver a gold). Každá skupina je složena ze čtyř bojovníků, odlišených různými zbraněmi - sekyrou, mečem, halapartnou a palcátem. Proto si nejdříve najděte skupinu, ve které jsou jen tři sochy. Zjistěte, která zbraň chybí a po rozsvícení klikněte na příslušnou sochu s touto zbraní. Úkol vyřešen, můžete se vzdálit portálem do další místnosti.

Můžete se dostat do místnosti sira Spishyuse se slepicí, zrním, liškou a vratkým mostem. Jedná se o variantu klasické hádanky o převážení kozy, vlka a zelí přes řeku. Řešení je jednoduché - vezměte si kuře (chicken) a přeneste ho přes most, na druhé straně ho odložte (pozor, nesené věci se objeví v panelu vybavení - worn inventory - nikoliv v batohu) a vraťte se přes most na druhou stranu. Nyní vezměte cokoliv a přeneste to na druhou stranu, tam to odložte a seberte kuře (ať už jste přenesli lišku nebo zrní, ani s jedním tu nemůžete nechat kuře o samotě). Kuře zaneste zpět na první břeh a vyměňte si ho za zbylý předmět. Ten přeneste, odložte na druhé straně a nakonec se vraťte pro kuře. Jakmile odložíte i kuře, můžete projít dveřmi pryč.

Pak je tu nepřijemná místnost sira Kuama Ferentse, kterou nelze vyřešit s mužskou postavou a při tom se zatím zdá, že ji musí projít všichni. Vaším úkolem je porazit bojovníka - Sira Leyeho - který je sice jen lvl 20, ale za to na něj Saradomin seslal kouzlo, které ho činí nepřemožitelným. Toto kouzlo má ovšem jednu slabinu. Jeho dikce je taková, že bojovníka nemůže porazit žádný muž. Ovšem žena ho zadupe do země během pár vteřin. Takže velká tranvesti šou může začít...

Docela zapeklitou místností může být i chemická laboratoř slečny Cheevers. Až s ní domluvíte, prohledejte všechny krabice a police v místnosti a seberte vše, co najdete. Nejprve potřebujete metal tin (takový kulatý pekáček), dlátko (chissel), gypsum, tin ore powder a cupric ore powder a lahvičku vody. Do pekáčku nasypte sádru (gypsum) a přilejte vodu. Pak tin s tuhnoucí sádrou použijte na klíč, který leží na podlaze nedaleko vstupního teleportu (je tam pevně přidělaný). Tím jste získali formu, do které už jen přidejte cínový a měděný prášek a celé to zahřejte nad kahanem, který najdete na jednom ze stolů uprostřed místnosti. Pak na to celé použijte dlátko a získáte tak kopii klíče od výstupních dveří. Teď už zbýva se k těm dveřím jenom dostat. Seberte metal spade, které respawnuje na druhém stole, obejděte stoly a použijte ho na kahan. Tim z rýče odstraníte dřevěné držadlo a budete ho moci použít jako páku na otevření kamenných dveří. Zasuňte rýč do otvoru v kamenných dveřích a nasypte na něj síran měďnaty (cupric sulfate). Nakonec na to celé nalijte vodu, čímž způsobíte zahřátí rýče a jeho zaklínění ve dveřích. Teď už jen stačí za rýč zatáhnout a dveře se otevřou. Pak projděte i druhými dveřmi (klíč už máte) a hádanka je vyřešena. Pokud chcete knihu s radami pro začínající chemiky, promluvte si s miss Cheevers ještě jednou a pak prohledejte knihovnu nejblíže k ní.

Jednoznačně nejtěžší jsou hádanky paní Hynn Terprettové. Každému a pokaždé zadá jinou hádanku, z nichž některé jsou až astronomicky obtížné. A některe zase naopak velmi jednoduché. Příklady některých řešení:
* Dceři paní Terpretové je právě 10 let.
* Při výběru druhu vlastní popravy se rozhodně jeví jako nejmoudřejší se nechat předhodit vlkům, kteří už měsíc nic nežrali, takovou dietu totiž jen málokterý vlk přežije a i kdyby, sotva si z něj něco budete dělat...
* závaží klesne nejpomaleji ke dnu v nádobě, která má teplotu 32°F. Vlastně neklesne ke dnu vůbec, protože to je bod mrazu a voda je tudíž zmrzlá.
* počet prstů na levé ruce všech obyvatel RS je 0 (je nemožné to spočítat)
* Falešné výroky jsou tři

Jakmile vyřešíte 5 místností v řadě, je test u konce a objevíte se ve faladorském parku. Sir Tiffy Cashien vám poblahopřeje, dostanete od něj odměnu - přilbu - a také případně volný lístek na bezplatnou změnu pohlaví (voucher) a 3000gp jako refundaci za změnu již provedenou.

Po skončení questu si od něj také můžete za pár šupů koupit nejhorší templářské brnění, celý set stojí 20K.