Mermalionův stručný průvodce
světem RuneScape

Making History Quest

tento úkol je jen pro platící hráče a je lehký.

Požadavky:
dokončený Priest in Peril quest
dokončený Restless Ghost quest

Odměna:
3 questpoints
1000 xp do dovednosti Prayer
1000 xp do dovednosti Crafting
750 gp
Enchanted key (pomocí tohoto předmětu je možné hledat zakopané poklady nevalné hodnoty)

Připravuje se - První verze


Návod

Vybavení: amulet of ghostspeak, sapphire amulet, spade, nemáte-li Ghost Ahoy! quest, budete ještě potřebovat 2 ectotokeny nebo bucket, pot a bones na jejich opatření.
doporučeno ectophial, ring of dueling a runy na teleport do Ardougne (pokud můžete).

Vezměte si všechny věci a vyrazte do Ardougne nebo Gnome strogholdu. Úkol začíná v "nové" budově - Outpostu, umístěné na úpatí hor jižně od brány do Gnome Strogholdu (zhruba v místech, kde se vyskytuje smečka vlků). Tuto budovu obývá jediný nešťastník - Jorral. Pokecejte a zjistíte, že chmury na jeho čele vyvolal plán krále Lathase tuto budovu zbourat a na jejím místě vystavět novou laboratoř. Jorral má plán, jak budovu zachránit. Potřebuje k tomu ale vaší pomoc. Slibte mu ji ("Tell me more" a "Ok, I'll make a stand for history!") a Jorral vás požádá o vyhledání tří "osob" které by mohly něco vědět o historii Outpostu. Vyptejte se Joralla postupně na všechny tři ("A trader in Ardougne", "A ghost in Port Phasmatys" a "A warior in Relleka"). Pro znovuzobrazní této nabídky zvolte možnost "What do I need to do now?" a až budete mít informace o všech třech "osobách", ukončete rozhovor volbou "Got to go. Bye!". Je zcela jedno, v jakém pořadí dané osoby vyhledáte, takže se rozhodujte podle svého.

Nejbližší hledaná osoba, vnuk jednoho z původních obyvatel outpostu, se vyskytuje v Ardougne, takže se tam přesuňte. Hledanou osobou je Erin, silver merchant, kterého najdete u jeho stánku v severozápadní části tržiště. Pokecejte a zeptejte se ho na Outpost ("Ask about the outpost"). Erin neví nic, ale po jeho pradědečkovi, který v outpostu údajně bydlel, mu zbyl velmi zvláštní klíč. dokonce souhlasí s tím, abyste si ten klíč na chvíli "půjčili". Kouzelný klíč ("enchanted key") má zajímavou vlastnost - když na něj kliknete (možnost "FEEL" - cítit), tak zkontrolujete jeho teplotu, která se mění v závislosti na vzdálenosti klíče od cíle hledání. Dozvíte se nejenom jak je klíč teplý ("freezing", "cold", "warm", "hot", "very hot", "burning hot", "steaming"), ale i jestli jdete správným směrem, tj. jestli je klíč studenější ("colder") nebo teplejší ("warmer") než při posledním použití funkce FEEL. Jakmile se z klíče "kouří" ("steaming"), jste na správném místě a je třeba použít lopatu (spade) a její volbu "DIG". Zatím všichni lidi, o kterých vím, našli hledaný deník na stejném místě, zhruba uprostřed mezi observatoří a můstkem přes řeku směrem k CastleWars aréně. Zkuste se tam tedy teleportovat a uvidíte. Najdete tam (pokud tam něco najdete) zamčenou truhlu, ze které s použitím očarovaného klíče (pravým tlačítkem klikněte na klíči, navolte USE a klikněte na truhlu) získáte Drozal's Journal, obsahující část informací, po kterých pátráte.

Další hledanou "osobou" je duch člověka, který kdysi u outpostu zahynul. Ducha najdete kde jinde než ve městě duchů - Port Phasmatysu. Máte-li quest Ghost Ahoy!, použijte ectophial a teleportujte se tam. Pokud tento quest zatím nemáte, dojděte si do Canifisu, vezměte si Ghostspeak amulet, bucket, pot a nějaké kosti a získejte si přístup do města Port Phasmatys podle návodu který najdete zde. Uvnitř města jděte k obchodu v jihozápadním rohu a porozhlédněte se po duchovi jménem Droalak. Pokecejte s ním a získáte slib, že vám poskytne hledané informace za výpomoc při urovnání jeho rozepře s manželkou. Jádrem sporu je, že když odcházel k outpostu, tak své ženě slíbil, že se k ní vrátí a nevrátil se. To, že tam zemřel, jeho žena odmítá uznat jako omluvu. Droalak si myslí, že by se celá situace dala napravit malým dárkem. Než odjel, věnoval své ženě safírový amulet. Mohl byste tedy sehnat někde nějaký safírový amulet a věnovat ho jeho jménem duchovi Meliny? Najdete ji v domě napříč přes ulici. To byste určitě mohli. Vemte si safírový amulet (ve městě je banka i furnace, takže lze vyrobit i zde) a vyhledejte Melinu. Je v tom domku západně od kovářské pece. Malina bude z dárku potěšena a manželovi odpustí. Zajděte to vyřídit Droalakovi a dostane od něj scroll s požadovanými informacemi.

Poslední hledanou osobou je severský bojovník Dron. Najdete ho v Rellece nedaleko východních doků. Ale nejprve si podle Jorralovy rady promluvte s jeho bratrem Blaninem, který se náléze u vstupu do ohrady s domácími zvířaty zhruba uprostřed východní části města. Pozorně si vyslechněte, co vám Blanin řekne o svém bratrovi, doporučuji si to dokonce opsat, protože si nejsem jistý, jestli některé informace nejsou pro různé hráče náhodně měněny (v ramci pokusů Jagexu o znesnadnění psaní návodů). Po rozmluvě s Blaninem jděte za Dronem a nejprve mu namažte med kolem huby ("I'm after important answers" a "Why, you'r the famous warrior Dron!"). Potom absolvujete sérii otázek o Dronovi, na které odpovídejte přesně podle Blaninova návodu. Možná se tu časem pokusím udělat podrobnější návod. Budou tam dvě otázky, na které vám Blanin návod nedal. Jedna je otázka na jméno Dronova bratra (Blanin, jestli vám to nedošlo) a ta druhá, finální otázka, je jednoduchý početní příklad. Po jejím zodpovězení vám Dron řekne svojí část informací o outpostu a na konci vás vyhodí pro vaší impertinenci.

Jakmile máte všechny tři informace v kupě, navštivte znovu Jorrala a pokecejte. Automaticky mu předáte všechny informace a on z nich sepíše spisek, který v zapečetěném dopisu odnesete králi Lathasovi. Král Lathas (najdete ho v prvním patře v paláci v Ardougne) si dopis přečte a předá vám jiný dopis pro Jorrala, ve kterém ruší demolici a schvaluje zřízení muzea. Doneste dopis Jorralovi a quest je u konce.

Po ukončení questu si můžete prohlédnout exponáty v muzeu, obzvláště doporučuji knihu "A Mysteryous Adventurer" v knihovně v přízemí. Zastavte se také z silver merchantem v Ardougne a pokecejte opět na téma outpostu. Tím se vám znovu aktivuje funkce FEEL kouzelného klíče. Tentokrát pro hledání náhodných pokladů nevalné hodnoty (byť v prvních dnech bude asi možné trochu vydělat na nových unikátních zbraních - přestože za moc nestojí, vypadají "jinak" a za to se v RS platí). Ještě by se měl asi znovu navštívit i Droalak, ale tam sem zatím nebyl.